Günümüzde evde bilgisayar üzerinden çalışan insanların artış göstermesi, Word belgelerine imza ekleme ihtiyacını doğurmuştur. Oluşturduğunuz belgelere veya resmi belgelere kendi imzanızı atmak istediğinizde bu işlemi yapabileceğiniz 3 farklı yöntem bulunur. Bu işlemi çevrimiçi ortamda sadece dijital imza ile gerçekleştirebilirsiniz.
Dijital imza, elektronik belgeler veya e-posta gönderilerini şifreleyerek kimlik doğrulaması yapmanızı sağlayan bir işarettir. Dijital imzayı Windows ve Mac işletim sistemine sahip tüm bilgisayarlar üzerinden kullanabilirsiniz.
Word Doğrudan İmza Ekleme İşlemi
Word belgesine doğrudan imza ekleme yöntemi ile el yazılı ile yapılmış imzanızı tarayarak resme aktarmak ve bu resmi Word belgesine eklemektir. Bu yöntemi daha çok ıslak imza istenen belgeler üzerinde uygulayabilirsiniz. Bu yöntemi uygulamak için şu adımları izlemeniz gerekir:
-
İlk adım olarak bir kağıda imzanızı atın.
-
Kağıda attığınız imzanın fotoğrafını çekin ve bilgisayara aktarın.
-
İmzayı eklemek istediğiniz Word dosyasını açın.
-
Word belgesinin üst menüsünde yer alan Ekle sekmesine tıklayın.
-
Daha sonra sırası ile Resimler ve Dosyadan Resim bölümlerini seçin.
-
Dosyadan Resim seçeneğine tıkladıktan sonra, bilgisayarınıza kaydettiğiniz imza fotoğrafını seçin ve Kırp sekmesine tıklayarak imza resmini boyutlandırın.
-
Son olarak Enter tuşuna basarak imza ekleme işlemini tamamlayabilirsiniz.
Word İmza Satırı Ekleme
Word belgesine imza eklemek için kullanılabilecek en kolay yöntemdir. İmza atımı için bir satır oluşturma yöntemi olan bu işlemi yapmak için uygulamanız gereken başlıca adımlar şunlardır:
-
Word dosyasını açın.
-
Word belgesinin üst menüsünde yer alan Ekle sekmesine tıklayın.
-
Daha sonra sırası ile İmza Satırı ve Microsoft Office İmza Satırı sekmelerini tercih edin.
-
Karşınıza çıkan imza oluşturma penceresinde; imzalayan, imzalayanın unvanı, imzalayan kişinin e-posta adresi ve talimatlar bilgisini girebilirsiniz.
-
Aynı zamanda imzalayanın iletişim kutusuna yorum yapabilmesine izin verebilirsiniz.
-
Son olarak Tamam seçeneğine tıklayın ve imza satırı ekleme işlemini tamamlayın.
Çevrimiçi PDF ile Word İmza Ekleme
Bu yöntemi belgenizin ve kişisel bilgilerinizin güvenliği açısından, Word belgesini PDF formatına çevirerek gerçekleştirebilirsiniz. Çünkü Word belgesi üzerinde herkes düzenleme yapabilir, fakat PDF formatındaki dosyalarda kişilerin erişime geçmesi daha zordur.
-
Dönüştürme programı üzerinden elde ettiğiniz PDF belgesi menüsünde yer alan PDF’yi imzala sekmesine tıklayın.
-
Daha sonra Metin Ekle seçeneğini tercih ederek, dijital imza ekleme işlemi yapabilirsiniz.
-
Sırası ile İmza Ekle ve İmza Oluştur seçeneklerini tercih ederek el yazısı olarak oluşturduğunuz imza resmi ekleyebilirsiniz.
-
Son olarak bu işlemleri uyguladıktan sonra, Pdf’yi Kaydet seçeneğine tıklayarak, PDF dosyasına imza ekleme işlemini tamamlayabilirsiniz.
Word Dijital İmza Ekleme
Yukarıda bahsedilen yöntemler dışında, dijital imza ekleme yöntemini de kullanabilirsiniz. Diğerlerinden daha uğraştırıcı ve zor bir yöntem olsa da gerçekleştirebilirsiniz. Bu yöntemi uygulamak için şu adımları izleyebilirsiniz:
-
Bilgisayarın Office Kurulum klasörüne girin.
-
Bu bölümde Selfcert.exe. dosya uzantısını bulun ve açın.
-
Karşınıza çıkan sertifika bilgileri bölümüne isim ve soyisim bilgilerinizi girin ve Tamam seçeneğini tıklayın.
-
Oluşturduğunuz güvenlik sertifikasından sonra, imza oluşturmak istediğiniz Word dosyasını açın ve imza satırı ekleyin.
-
Karşınıza çıkan imza kutusu penceresinde Resim seç bölümü üzerinde, ad-soyad bilgilerinizi girip, el yazısı imza resmi ekleyebilirsiniz.
-
Son olarak İmzala seçeneğini tıklayın ve dijital imza ekleme işlemini tamamlayın.
Bu yöntem güvenlik sertifikası oluşturduğunuz için güvenilir bir yöntem olarak tercih edilir. Bu yöntemde dikkat etmeniz gereken bir başka faktör ise, orjinal office dosyalarını kullanmanızdır.
Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir: