'Otomotivde 2024'ün 2. yarısı kampanya dönemi olacak'

Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, yılın ikinci yarısının sıfır araçlarda kampanya dönemi olacağını ifade etti. Yalçın ayrıca 2024'te Türkiye otomotiv pazarının yüzde 30-35 daralmayacağını, satış adedinin 1 milyonu aşacağını söyledi.

'Otomotivde 2024'ün 2. yarısı kampanya dönemi olacak'

Bloomberg'in haberine göre Cardata Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın, Türkiye otomotiv pazarının 2024 yılında yüzde 30-35 oranında daralmayacağını ve 1 milyon adetlik satış rakamını aşacağını öngörüyor.

Yılın ilk beş ayında sıfır kilometre otomobil satışlarının 480 bin adet seviyesinde kapandığını belirten Yalçın, Haziran ayı itibarıyla bu rakamın 600 bin adede ulaşacağını söyledi. Haziran ayında, bayram tatiline rağmen pazarın 100-120 bin adet satış seviyesine ulaşacağını öngördüklerini ekledi.

"Her Dört Araçtan Biri İndirime Girdi"

Yıl başından beri süren kampanyaların Haziran ayında çok daha iddialı bir boyuta çıktığını belirten Yalçın, bu ayda satılan her dört araçtan birinin indirime girdiğini vurguladı.

Yalçın, ikinci el pazarının ise yılı yaklaşık 5 milyon adetle kapatacağını belirtti.

2024'ün ikinci yarısında sıfır kilometre araçlar için yoğun kampanyalar yapılacağını vurgulayan Yalçın, iç pazardaki yerli üretim payının düşmesi ve Türkiye'ye yatırımı teşvik amacıyla açıklanan ek vergi kararının, bugüne kadar Avrupalı rakiplerine göre daha düşük fiyatla araç satan Çinli markaların fiyatlarını yükselteceğini ifade etti. Çinli markaların fiyat stratejilerinin diğer markaların fiyatlarını da baskıladığını, ancak bu düzenlemeyle birlikte Avrupalı markaların da fiyatlarını artıracağını ve rekabet dinamiklerinin değişeceğini belirtti. Yalçın, büyük ve sağlam Çinli markaların Türkiye pazarından çekilmeyeceğini, farklı satış, pazarlama ve fiyat stratejileri deneyeceklerini de sözlerine ekledi.