Instagram reklam verme nasıl yapılır? Aktif kullanıcı sayısı milyonları aşan Instagram, en beğenilen sosyal medya platformları arasında yer alır ve Instagram kullanarak fotoğraf, video, hikaye gibi çeşitli içerikler paylaşmak mümkündür. Sayısız kullanıcı ile etkileşime geçmek ve bu belirli kitlelere hitap etmek de Instagram sayesinde daha kolaydır.
Instagram, e-ticaret yapan birçok firmanın da kullanıcı kazandığı bir platformdur. Firmalar Instagram aracılığıyla reklam verir ve bu reklamlar sayesinde satış artar. Instagram’dan reklam vermek için ise eski adı Facebook olan Meta uygulamasına kayıtlı olmak gerekir.
-
Facebook Ad Manager bölümünde oturum açarak Meta ve Instagram hesapları birbirine bağlanır.
-
Business Manager alanında reklam hesabı oluşturulur ve kampanya detayları reklama eklenir.
-
Instagram reklam formatlarından biri seçilir ve reklam hedefleri de belirlenilir. Ayrıca önemli detaylardan biri de kampanya bütçesidir ve reklam vermeden önce bütçe belirlenir.
-
Tüm bu bilgiler doğrultusunda hedef kitlesi oluşturulur ve reklam onaya gönderilir. Onaylanan reklamlar Instagram’da aktif hale gelir ve diğer kullanıcılar reklamlara ulaşabilir.
Instagram Reklam Formatları Nelerdir?
Son yılların en aktif uygulamaları arasında yer alan Instagram, uygulamaya yapılan güncellemeler sayesinde her geçen gün daha da eğlenceli hale gelir. Instagram’ın aktif kullanıcı sayısının milyonları geçmesiyle birlikte, uygulama üzerinden reklam vermek ve hedef kitlelere ulaşmak çok daha kolaydır. Instagram’da farklı reklam formatları bulunur ve bu reklam formatları sayesinde firmalar daha fazla kullanıcı ile etkileşime girer. Döngü, tek görsel, video ve slayt gösteri Instagram reklam formatları arasında yer alır. Instagram’da tek görsel kullanılarak verilen reklamlar, etkileşim ve dönüşüm oranı yüksek reklamlar arasında yer alır ve bu reklamlarda 1080x1080 fotoğraf çözünürlüğü kullanılması tavsiye edilir.
Öte yandan görsel reklamlarda çok fazla yazı ve dikkat dağıtan metin içerikleri kullanmamak ve sade ve anlaşılır görsel hazırlamak önemlidir. Birden fazla görüntünün kullanılarak hazırlandığı döngü reklamlar, çoklu içerik olarak paylaşılır ve bu sayede birden fazla ürünün tanıtımını yapmak mümkündür. Instagram Reels’in hayata geçirilmesiyle birlikte video reklamlara olan ilgi artış gösterir.
En az 15 en fazla 60 saniye video paylaşımına olanak veren Reels’te yayınlanan reklamlar, birçok kullanıcının ilgisini çeker. Reklam vermenin bir diğer yolu da hikaye bölümünü kullanmaktır. Hikaye bölümünde yapılan reklamlar ile daha fazla bilgi al seçeneğini aktif hale getirerek kullanıcıları ilgili internet sitesine yönlendirmek daha kolaydır.
Instagram reklamlarına eklenen butonlar, kullanıcıların ilgili internet sitesine veya profile daha kolay ulaşmasını sağlar. Tek görsel reklamlarında yer alan şimdi alışveriş yap butonu, kullanıcıları doğrudan ilgili siteye yönlendirir ve kullanıcılar reklam veren firmalardan alışveriş yapabilir. Daha fazla bilgi al butonu genellikle hikaye reklamlarında tercih edilir.
Instagram Reklamlarından Para Kazanma Adımları Nelerdir?
Instagram’a reklam vererek para kazanmak mümkündür. Ana sayfada, hikayede veya keşfette gösterilen reklamlar için Instagram’a ilgili kuruluş veya kullanıcılar ücret öderken takipçi sayısı yüksek kullanıcılar ise Instagram reklamlarından para kazanabilir. Takipçi sayısı yüksek kullanıcıları kullanan bazı e-ticaret şirketleri, ürünün tanıtımının yapılması ve ürünlerin linklenmesi için kullanıcılara ücret öder. Ödenen ücret de kullanıcının popülerliği ve kitlesine bağlı olarak değişir. Öte yandan reklamın formatı da kullanıcının kazandığı ücrete etki eder.
E-ticaret şirketleri, doğrudan Instagram’da kendi reklamlarının gösterilmesini talep ederse, ücreti Instagram’a öder ve bu platformu reklamı için kullanabilir. Instagram reklamlarından para kazanmak ise tamamen bireysel kullanıcılara yöneliktir. Bireysel ve popülaritesi yüksek kullanıcılar, markaların tanıtım yüzü olarak para kazanabilir ve kendi kullanıcı kitlesine ürün reklamı yapabilir.