Dijital dünyada iş yaparken alanında uzman olmak ve yetkinliğini sergileyebilmek önemli bir adımdır. Ajanslar genellikle uzmanlıklarını doğrulamak adına platformların iş ortaklığı programlarına katılırlar ve aldıkları rozetler ile bu ortaklıklar sergilenmiş olur. Platformlar arasında en kapsamlı iş ortaklığı programlarından biri ise Google Partners programıdır.
Google Partners Nedir?
Google Partners programı; Üye, İş Ortağı ve Premier İş Ortağı olmak üzere üç farklı seviyeden oluşur. Her bir seviye, kendi içerisinde ayrı özellikler, avantajlar sunar ve Google ile daha yakın bir ilişki kurmayı sağlar.
Bir Google Partners unvanı almak; hem ajanslarda ekip içerisinde motivasyonu arttırırken hem de ajansın Google Ads konusundaki yetkinliğini sergilemesini ve müşterilerinin gözünde uzmanlığını kanıtlamasını sağlar.
Google Premier Partner
Google Partner programı kapsamında Google Premier Partner unvanına sahip olan IQUEEM’in kurucusu Berkun Meral Premier rozeti ile ilgili açıklamasında; unvanın “Ülkedeki en başarılı ajanslardan biridir.” cümlesi ile yansıtılmasının çok büyük bir sorumluluk aynı zamanda da ekip arkadaşları için ciddi bir motivasyon kaynağı olduğunun altını çiziyor.
Google Partner Nasıl Olunur?
IQUEEM’in kurucusu Berkun Meral, merak edenler ve katılmak isteyenler için Google Partners programını ve koşullarını 3 soruda özetliyor:
1. Ajanslar neden Google Partners programlarına katılmalı?
Google Partners programına katıldığınızda hem müşterilerinizi başarıya ulaştıracak hem de şirketinizi büyüterek sektörde öne çıkmasına yardımcı olacak eğitim, destek ve kaynaklara erişim hakkına sahip olursunuz. Bir Google Partner rozetine sahip olmak müşterilerinizin gözünde güven tazeleyecek ve başarınızın kanıtı olarak web sitelerinizde yer alacaktır.
2. Google Partners program koşulları nelerdir?
Google, Partners programına başvuran ajansları 3 ana koşulda değerlendirir. Bu koşullar performans, harcama ve sertifikadır. Performans koşulunda Ads yönetici hesabınızın optimizasyon puanının en az %70 olması beklenir. Harcama kısmında ise Ads yönetici hesabınızdaki yönettiğiniz hesaplarda son 90 gün içerisindeki reklam harcamanızın 10.000 doların üzerinde olması gerekmektedir. Son koşul ise sertifikadır. Google her zaman gelişime önem verdiği için eğitim ve sertifika kısmı önemlidir. Ads hesabınızdaki yöneticilerin en az %50’ si Google Ads sertifikalı olmalı ve en az 500 ABD doları değerinde kampanya harcaması yapılan her ürün alanında (Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı, Video, Alışveriş veya Uygulamalar) en az bir sertifika alınmış olması beklenmektedir.
3. Google Premier Partner nasıl olunur?
Google Partner programına katılmak ve program içerisinde seviyeleri geçerek en seçkin seviyeye ulaşmak her ajans için önemli bir adımdır. Google Partners programları içerisinde en seçkin program Google Premier Partner seviyesidir. Her takvim yılında katılımcı şirketlerin ülkesinde en yüksek performans gösteren %3'lük diliminin kabul edildiği Premier İş Ortağı seviyesi, bu yönüyle programın en özel katmanıdır.
Premier İş Ortağı uygunluğu değerlendirmesi, ilgili ülkedeki diğer şirketlerin performansına göre yapılır. Değerlendirme yaklaşıktır, ülkeye göre değişiklik gösterebilir ve yıllık olarak tamamlanır. Performans, harcama ve sertifikalar bölümleri kapsamında iş ortağı koşullarını karşıladığınızda ve en iyi %3'lük dilimde yer aldığınızda Premier İş Ortağı olmaya hak kazanırsınız.
Google her zaman iş ortakları ile temeli güçlü ilişkiler kurar ve kişilerin Google üzerinden uzun vadeli başarılar sağlaması için de iş ortaklarını destekler ve güçlenmelerini sağlar. Bu nedenle ajansınız için bir partner unvanınız bulunmuyorsa daha fazla zaman kaybetmeden https://www.google.com/intl/tr/partners/become-a-partner/ adresinden doğrudan koşulları sağlayıp sağlamadığınızı kontrol ederek başvuruda bulunabilirsiniz.
Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir: