Microsoft Excel, çoğu kişinin bildiği ve adından da belli olduğu üzere Microsoft tarafından geliştirilen bir tür tablolama programı olarak bilinir. Microsoft Excel, Microsoft Windows ve Apple Macintosh ile uyumlu ve entegre bir şekilde çalışır. Microsoft Excel aynı zamanda diğer Office programları ile de benzer bir uyumluluk içinde çalışır. Tüm bunların yanı sıra Microsoft Excel temel olarak dijital ortamda kolayca matematiksel işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlar.
1989 yılında yazılımı tamamlanıp kullanıma sunulan Microsoft Excel, o tarihten beri hayatı kolaylaştıran birçok özellik sunuyor. Bu nedenledir ki küçük - büyük hemen hemen tüm işletmeler tarafından kullanılıyor. Özellikle formüller sayesinde pratik bir şekilde sayısal işlem yapmanıza fırsat tanıyan Microsoft Excel’de en çok merak edilen hususlardan biri de çıkartma işleminin nasıl yapıldığı… İşte Excel’le kolay ve hızlı bir şekilde çıkartma işlemi yapmanın yolu…
Excel’de Çıkartma İşlemi Nasıl Yapılır?
Microsoft Excel, kelimenin tam anlamıyla bir formüller dünyası. Program, başta sayısal işlemler olmak üzere tüm imkanlarını formüller ve kısayollar aracılığıyla sergiliyor. Böylelikle kolay ve pratiktir işlem uygulamaları vadediyor. Doğal olarak benzer bir durum Microsoft Excel'de çıkartma işlemi yapmak için de geçerli. Dilerseniz şimdi Excel'de ilk olarak basit bir şekilde çıkartma işlemi nasıl yapılır? Adım adım bakalım.
-
Microsoft Excel'de uygulanan tüm formüller "=" işareti ile başlar. Bu nedenle ilk olarak herhangi bir boş kutucuğa = işareti yazarak formüle girin.
-
İkinci adım olarak ise eksi (-) işareti ile ayrılmış olarak tüm sayılar kutucuğa yazın.
-
Son olarak Return tuşuna basarak işleminizi sonlandırın.
-
Böylelikle yazılan sayılar eşliğinde çıkartma işlemi tamamlanacak ve sonuç otomatik olarak karşınıza çıkacak.
Örneğin; 40,10,5 ve 4 sayılarını birbirinden çıkaracağınızı varsayalım. Öncelikle = işaret ile başladınız. Ardından aralarına eksik işaret koyarak sayıları yazdınız; 40-10-5-4 şeklinde… Sayılarla işiniz bittiğinde ve işlemin sonucuna ulaşmak için son olarak da Return tuşuna bastınız. Böylece cevap yani işlemin sonucu direkt karşınıza çıkıyor: 21!
Excel’de Farklı Hücreler İçin Çıkarma Formülü
Belirtmiş olduğumuz gibi Microsoft Excel üzerinde yapılan birçok işlem formüllerden meydana geliyor. Özellikle sayısal işlemler söz konusu olduğunda formüller daha büyük bir önem kazanıyor. Excel’in sihirli formülleri sayesinde pratik bir alana kavuşmanız mümkün. Bu formülleri aynı hücre içinde uygulayabileceğiniz gibi birbirinden farklı hücreler arasında da uygulayabiliyorsunuz.
Elbette bu durumda Microsoft Excel’de yapılan çıkartma işlemleri içinde söz konusu. Böylelikle farklı hücrelerde bulunan sayıları birbirinden çıkarabilirsiniz. Şimdi de bu işlemin nasıl yaptığına ve formülün nasıl uygulandığına bakalım
-
Bu kez sadece bir hücreye değil, iki hücreye birden sayı yazmamız gerekiyor.
-
Ardından sonucun yer almasını istediğiniz hücrenin içine = işareti koyuyorsunuz.
-
Daha sonra hücredeki sayılarla çıkartma işlemi yapılacağı için sayıların arasına sırasıyla - işareti yerleştiriyorsunuz.
-
Son olarak ise yine Return tuşuna basıyorsunuz.
-
Formülün yer aldığı hücrede (eşittir işaretini koyduğunuz) işlemin sonucu karşınızda beliriyor.
Hücreler arası çıkartma işlemini bir örnek ile ifade etmek gerekirse; C1 ve D1 hücrelerine birer sayı yazıyorsunuz. Bunlar aralarında çıkartma işlemi yapacağınız sayılar aynı zamanda. Bu hücrelerde yer alan sayılar arasında çıkartma işlemi yapmak için de başka bir hücreye, E1 hücresi olabilir, = işareti yazarak formülü başlatıyorsunuz. Ardından hücreler arası C1 - D1 formülünü oluşturuyorsunuz. Yani bu iki hücrede yer alan sayılar arasına eksi (-) işareti koyuyorsunuz. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yine Return tuşuna basıyorsunuz. Nihayetinde C1 ve D1 hücrelerinden yer alan sayıların sonucu E1 hücresinde karşınıza çıkıyor.
Bu yazılarımız da ilginizi çekebilir: