Wahyudi, gerçek kadar güzelini nasıl yaptı?

Gerçek gibi görünen fakat bilgisayar ortamında oluşturulan bu resmi Max Edwin Wahyudi nasıl yaptı?

Peki nasıl yapıldı?

Geçen haberimizde Max Edwin Wahyudi isimli bir bilgisayar tutkununun,Song Hye Kyo isimli Koreli bir aktrisin yüzünü, gerçeği kadar gerçek görünecek biçimde bilgisayar ortamında modellediğini sizlere iletmiştik. İlgili habere burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Aşağıdaki yazıda Max Edwin Wahyudi, Koreli aktris Song Hye Kyo'nun yüzünü bilgisayarda modelleme işlemi sürecinde neler yaptığını anlatıyor:

Baş Kısmı
İlk olarak, çizim sürecinde bana referans olması için, Song Hye Kyo'nun resimlerini toplayarak işe başladım. Ancak internette istediğim kalitedeki resimleri bulamadığım için, Kyo'nun filmlerinden bana uyacak kareleri keserek resim olarak kaydettim. Resim toparlama kısmından sonraki ilk işim, ZBrush programında geleneksel yöntemle yüzü modellemeye başlamak oldu. İyi bir görüntü oluşturduğumu düşündüğümde de yaptığım taslağı 3DMax yazılımına aktardım.

Wahyudi, gerçek kadar güzelini nasıl yaptı?
Wahyudi, gerçek kadar güzelini nasıl yaptı?
Wahyudi, gerçek kadar güzelini nasıl yaptı?

Baş Kısmı - 2

Baş Kısmı - 2

Beklediğim gibi yüzdeki benzerlik öğeleri, ZBrush'tan 3DS Max programına geçme esnasında kaybolmuştu. Bunun nedeni görüntünün açısındaki değişme ve belki de ışıklandırmayla ilgiliydi.

Bu yüzden bir sonraki aşama, sahneyi 3DS Max programında, referans resimlerinin yardımıyla tekrar oluşturmak oldu.

1. sahnede kameranın biraz uzağa konumlandırılmış olduğunu ve aynı zamanda yüze zoom yapıldığını fark ettim. Işıklandırmada FG ve GI içeren fotometrik ışık kullanılmıştı.

Bundan sonraki işlem modeli referans resimlerine göre biçimlendirmekle ilgiliydi. Ayrıca tutarlılığı arttırmak amacıyla bu 3 resim dışında birkaç tane daha resim kullandım.

Baş Kısmı - 2

Gölgelendirme ve Dokulandırma

Gölgelendirme ve Dokulandırma

Gölgelendirme ve Dokulandırma
Gölgelendirmede SSS çabuk gölgelendirme (SSS fast skin shader) materyalini kullandım. Bütün dokular ZBrush programında renklendirildi.

Göründüğü üzere dokular oldukça basit. Gerçek görünümlü bir fotoğraf yerine püskürtmeyle boyanmış resim görüntüsü elde etmeye çalışıyordum. Bu sayede sonuca, basit ve düşük çözünürlükte dokularla hatasız varabilirdim.

Gölgelendirme ve Dokulandırma

Saçlar

Saçlar

Saçlar
Saçları oluşturmak için Hair&Fur aracını kullandım. Temel saç görünümünü oluştururken, ayırı ayrı olmasını gerekli gördüğüm için farklı katmanlar oluşturdum. Görünümü Mental Ray (mantıksal ışın) altında görüntülenebilmesi için saç görüntüleme modunu MR moduna çevirdim.

Tahmin edeceğiniz üzere saç görüntülemesi hem bilgisayarın RAM'inden çok kullanır hem de ağır bir işlemdir. Bu yüzden eğer iyi bir bilgisayarınız yoksa saç sayısını 15000'in altında tutmaya çalışın.

Gülümseme

Gülümseme

Gülümseme
Bu aşamada temel olarak gülümsemeyi yüze katmak için model ağını ZBrush programına tekrar aktardım ve başlangıca geri döndüm. Kullandığım referans resimlerinin yanı sıra, gülümseme esnasında insanın yüz kaslarının yapısını daha iyi anlayabilmek için kendi yüzümü de inceledim. Bunlardan sonra, yüzdeki hareketliliği oluşturabilmek için Morph Modifier aracını kullandım.

Gülümseme

Son Aşama

Son Aşama

Son Aşama
Son aşamada 3DS Max programında yüzü pozladım ve küpelerle kıyafetleri ekledim. Işıklandırma için 1. sahnedeki ortamı aynısını kullandım ve ışık ayarlarında birkaç küçük değişiklik yaptım.

Ayrıca Photoshop programında:
- Ortamın derinliğini arttırmak için küçük miktarda lens bulandırması (lens blur) ekledim.
- Yeşil kanalın resim boyutunu 3 piksel kadar düşürerek Chroma Aberration efekti ekledim.

Hepsi bu...

Okuyucu Yorumları