Bu genellikle ana şifreyi belirlemediğinizde, imzalı bir e-posta aldığınızda, göndericinin sertifikasını otomatik olarak
import ettiğinizde başınıza gelebilecek türden bir sorun. Bu sorunu büyümeden engellemenin yolu bir ana şifre atamaktan geçiyor. Bunun için "Araçlar / Seçenekler / Güvenlik"e gidin. Buradan ana şifrenizi belirlemek için "Parolalar" sekmesine tıklayın. Eğer sorun hala devam ediyorsa, Thunderbird'ü kapatın ve profil klasöründen sertifika dosyalarını silin. Bunun için Windows Explorer'ı açın ve adres çubuğuna "%AppData%" yazıp "Enter"a basın. Daha sonra "Thunderbird / Profiles / [???????]" alt klasörüne geçin. Buradan "cert8.db" dosyasını ve "key3.db" dosyalarını silin. Ama silme işleminden önce bu dosyaların bir yedeğini almayı unutmayın. Thunderbird gerekli dosyaları zaten otomatik olarak oluşturuyor ama bu kaydettiğimiz dosyaların daha sonra yeniden aktarılması gerekebilir.