Bu objektif geniş bir aralıkta makul bir kalite ile fotoğraf
çekmenizi sağlarken titreşim engelleme özelliği de sunuyor.
Bu ay iki objektifin birden ayın ürünü olması sizi şaşıtmasın. Zira aynı ürün grubunda olmalarına rağmen bu iki ürün arasında dağlar kadar fark var. 18-270 mm ile 15x gibi rekor bir zum oranına sahip olan Tamron'un bu objektifi, şaşırtıcı özelliklere sahip. "15x'in neresi rekor, 20x hatta üzeri zum yapabilen dijital fotoğraf makineleri var" demeyin. Kompakt sınıftaki makinelerden değil, SLR arenasından
bahsediyoruz.
Kit objektifi kaldırıp atabilirsiniz
Tamron 18-270 mm ile yaptığımız ilk testlerde nirengi noktası olarak Canon 450D ile gelen kit objektifi (18-55 mm F3,5-5,6 IS) kullandık. 18-55 mm aralığında yaptığımız karşılaştırmalı testlerde
Tamron 18-270 mm daha iyi bir performans ortaya koydu. Üçayak kullanarak imaj sabitleme işlevini devre dışı bırakıp yaptığımız bu testlerin ardından sıra imaj sabitleme kullanarak karşılaştırma yapmaya geldi. Kit objektifteki IS ile Tamron'un VC (Vibration Compensation) özelliği arasında Tamron'un lehine uzak ara fark olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Tamron'daki VC'nin etkisini zaten vizörden bile görebiliyorsunuz (hatta sesini de duyabiliyorsunuz). Unutulmaması gereken bir konuysa, imaj sabitleme teknolojisinin elinizden makineye geçen titreşimlere karşı makine içindeki dengeleyici bir sistemi işaret ettiği. Yani makine hareketini dondurmayı amaçlayan bu mekanizma, böylece daha düşük enstantane (diyafram açık kalma süresi) değerleriyle çekim yapmanızı sağlayarak, size nispeten düşük ışık şartlarında bile flaşsız çekim imkanı sunar. Yoksa hareket eden bir objeyi IS sayesinde net çekemezsiniz. Zira bunun için tam tersi hızlı bir enstantane değerine ihtiyaç duyarsınız.
Sonuç : Hem geniş açı hem de tele ihtiyaçlarınızı tatminkâr (ve makul) bir kaliteyle tek objektifle çözmenizi sağlayan bu ürün, alanında gerçek bir rekortmen olarak şu sıralar oldukça popüler.
Teknik özellikler ve ergonomi
Tam çerçeve (Full frame) uyumu olmayan Tamron 18-270, 30 mm'de F4, 45 mm'de F4,5, 60 mm'de F5, 100 mm'de F5,6 ve 238 mm'de F6,3'lük bir diyafram aralığı sunuyor. Böyle bir objektif için nispeten hafif sayılabilecek olan ürünün kutusundan çanta çıkmıyorsa da, parasoley unutulmamış. Üründe hoşumuza gitmeyen az sayıdaki özellikten biri, netleme halkasının hareketi oldu. Netleme yaparken boyutları değişmeyen objektifte, keşke bu sırada hiç dış hareket olmasaydı. Zira yüksek zum seviyesinde objektif boyu iki katına çıkıyor ve siz de VC sistemine destek olmak adına objektifin ortasından tutmak istiyorsunuz. Fakat bu durumda netleme halkasındaki hareketi engellemiş oluyorsunuz. Uygun (daha doğrusu normal) bir tutuşla sorun olmayacak bu küçük detay dışında Tamron 18- 270 mm'nin ergonomik olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca her ne kadar herhangi bir düşme / çarpma testi yapmadıysak da, objektifin malzeme kalitesi açısından rahatsız edici bir yanını göremedik.
Çok çeşitli kullanım alanı
Kit objektifle yaptığımız karşılaştırmayı bir kenara bırakırsak Tamron 18-270 mm ile elinizde devasa bir fokal uzunluk olduğu için, objektifin size büyük bir özgürlük tanıdığını söyleyebiliriz. Günlük hayatta 270 mm gibi bir fokal uzunluğa sıkça başvurmazsınız. Fakat elinizin altında böyle bir imkân olduğunu bilmek, farklı kadrajlar
yakalama adına size yeni fikirler sağlayacağı için performansınız bu durumdan olumlu anlamda etkilenecektir. Tamron 18-270 mm, gerçekleştirdiğimiz birebir karşılaştırma testlerinde her ne kadar ilgili fokal uzunlukta kit objektifi rahatlıkla geçiyorsa da tabii ki bu kadar geniş aralığı kapsayan bir objektifin, prime (sabit fokal uzunluklu) objektiflerle yarışmasını beklemek mantıklı olmaz. Öte yandan genelde prime objektiflerle çalışan yarı profesyonel hatta profesyonel bir kullanıcı bile zaman zaman Tamron 18-270 VC gibi bir objektife ihtiyaç duyar. Bu bağlamda kit objektiften memnun olmayan amatör bir kullanıcı da, her zaman yanında bir çanta dolusu prime lensle dolaşmak istemeyen yarı profesyonel bir kullanıcı da bu objektifi ilginç bulacaktır.