Meta'nın CEO'su Mark Zuckerberg'in açıklamalarına göre, Twitter'ın yeni rakibi Threads piyasaya sürüldükten sonra kullanıcı sayısında önemli bir düşüş yaşadı. Threads'in kullanıcılarının yarısından fazlası, piyasaya sürüldükten sonraki haftalar içinde metin tabanlı uygulamayı kullanmayı bıraktı.
Mark Zuckerberg, kullanıcıları platformda tutma oranının beklenenden daha iyi olmasına rağmen mükemmel olmadığını söylüyor. Düşüşü normal olarak değerlendiren Zuckerberg, masaüstü kullanımı ve arama gibi daha fazla özellik eklendikçe bu oranın artmasını beklediğini ifade etti.
Yöneticiler şimdi Threads'te kullanıcı bağlılığını artırmaya odaklanmış durumda. Meta'nın baş ürün sorumlusu Chris Cox, kullanıcıları geri gelmeye ikna etmek için Instagram'da önemli Threads'leri görüntülemek gibi yeni özellikleri araştırdıklarını söyledi.
Threads'in ses getiren lansmanına ve Meta hisselerinin %8 artmasına rağmen kullanıcıları tutma zorlukları yaşanacağı zaten tahmin ediliyordu. Öte yandan Zuckerberg, Meta'nın metaverse gibi uzun vadeli yatırımlarına güvenmeye devam ediyor. Şirketin çalışması, metaverse'in 2035 yılına kadar ABD'nin yıllık gayrisafi yurtiçi hasılasında (GSYH) yaklaşık %2,4'lük bir katkı ile önemli bir faktör olacağını gösteriyor.
Zuckerberg ve Cox, Llama 2'nin bir haftada 150.000 kez indirilmesi gibi olumlu gelişmelerin de altını çizdi. Ancak Threads'in keskin kullanıcı düşüşü, Meta'nın Facebook, Instagram ve WhatsApp gibi temel uygulamalarının ötesinde kullanıcı çekmekte hala zorluklarla karşı karşıya olduğunu gösteriyor.