Meta çalışanlarıyla şirket çapında yapılan bir toplantıda CEO Zuckerberg, Apple'ın Vision Pro karma gerçeklik başlığının büyük bir teknolojik atılım olmadığını ve insanların cihazı nasıl kullanacağına ilişkin vizyonunun kendi istediği vizyon olmadığını söyledi. Ayrıca, Meta'nın yakında piyasaya süreceği Quest 3 başlığının, Vision Pro'nun 3.499 dolarlık fiyat etiketine kıyasla 499 dolarlık fiyatıyla çok daha ucuz olacağını ve bu durumun Meta'ya daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşma fırsatı sunacağını söyledi.
Zuckerberg’in şu anda rahat bir nefes aldığını söyleyebiliriz. Ancak Meta’nın, Apple'ın duyurusuna kadar kesinlikle gergin bir durumda olduğunu tahmin edebiliyoruz. Cihazın sonbaharda piyasaya sürülecek olmasına rağmen, Quest 3 sadece birkaç gün önce duyuruldu. Meta'nın uzun süredir kendisini sanal ve artırılmış gerçeklik alanında lider olarak konumlandırmaya çalışması ve bu çabaya yılda milyarlarca dolar yatırması bazı yatırımcılar arasında endişeye yol açıyor. Apple'ın tanıtımı, ciddi bir rekabet tehdidi oluşturuyor. Ama fiyat etiketi, bu tehdidi ilk aşamada azaltmış olabilir.
Meta, VR oyunları ve fitness alanında erken başarı elde etmiş olsa da Apple'ın hedeflediği üst düzey ve genel bilgisayar pazarına ulaşmaya çalışırken zorlandı. Geçen yılki Quest Pro büyük ölçüde bir fiyasko olarak değerlendiriliyor.