Zoom ve büyük sinema zinciri AMC, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki sinema salonlarını video konferans mekanlarına dönüştürecek bir ortaklık için bir araya geldi. Kullanıcılar tercih ettikleri sinema salonunu çevrimiçi olarak rezerve edebilecek ve ardından ülke genelindeki seçili sinemalarda etkinliklerini Zoom Rooms olarak düzenlemek için üç saatlik bir zaman dilimine sahip olabilecek.
AMC ve Zoom, tüm Zoom Rooms deneyimi için gerekli ekipmanı sağlamanın yanı sıra, atıştırmalıklar ve içecek teklifleri, film izleme ve toplantılar için kişiselleştirilmiş yönetim seçeneği de sunacak.
İşbirliğinin 2023'te 17 büyük ABD pazarında kullanıma sunulması planlanıyor ve tipik oditoryum boyutlarının tiyatroya bağlı olarak 75 ila 150 koltuk arasında değişmesi bekleniyor.
Her iki şirketin de servetlerinin son zamanlarda çalkantılı olduğu düşünülürse, yeni gelir elde etmek için yapılan bu yenilikçi girişimlerin çok büyük bir sürpriz olmadığı söylenebilir. Wall Street analistleri, AMC'nin yaklaşan üçüncü çeyrek mali sonuçları için hisse başına 25 sentlik bir kayıp öngörüyor.
Zoom'un değerlemesi de çok iyi bir durumda değil ve hisse fiyatı Ekim 2020 zirvesinden %80'den fazla düştü.
AMC Sinemaları Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Adam Aron “şimdi Zoom ve AMC'nin bu ortaklığı sayesinde, her iki dünyanın da en iyisine sahibiz - Zoom'un muhteşem iletişim platformu ile AMC'nin merkezi konumdaki sinemalarının konforu, boyutu, ölçeği ve son teknoloji görüş ve ses yetenekleri bir araya geliyor” diyor ve ekliyor: "Bu, şirketler ve toplantı planlayıcıları için ABD'deki büyük şehirlerde tamamen yeni bir ürün yaratıyor."