YouTube'un reklam engelleyicilere yönelik baskısı, bu tip yazılımları üreten şirketlere zarar vermeye başladı. Çok sayıda reklam engelleme şirketi, YouTube'un web sitesinde reklam engelleyiciler etkinken video izlemeye çalışan kişilere uyarılar göstermeye başlamasının ardından binlerce kişinin ürünlerini kaldırdığını söylüyor.
Şirketlerden biri olan AdGuard, Wired'a verdiği demeçte, 9 Ekim'den bu yana her gün 11.000'den fazla kişinin Chrome uzantısını kaldırdığını, YouTube değişikliği uygulamaya koymadan önce bu sayının günde 6.000 olduğunu söyledi. Şirketin CTO'su Andrey Meshkov Wired'a yaptığı açıklamada, 18 Ekim'de 52.000 kişinin AdGuard'ı kaldırdığını söyledi. Ancak, YouTube'un engellemesinin etkilemediği AdGuard'ın ücretli sürümünün kurulumları arttı.
Bir başka reklam engelleme şirketi olan Ghostery, Ekim ayında kullanımının sabit kaldığını, günlük yükleme ve kaldırma sayısının üç ila beş katına çıktığını söyledi. Özellikle şirket, ürünü neden kaldırdıklarına ilişkin bir anketi dolduran kullanıcılarının yüzde 90'ından fazlasının, aracın artık YouTube ile çalışmadığı için cevabını verdiğini belirtti.
YouTube'un kısıtlaması yalnızca dizüstü ve masaüstü bilgisayarlarda Chrome üzerinden web sitesine erişen kişileri etkiliyor gibi göründüğünden, bazı kullanıcılar geçici bir çözüm olarak diğer tarayıcıları da kullanmaya çalıştı. Ghostery, Microsoft'un Edge tarayıcısının kurulumlarının Ekim ayında Eylül ayına kıyasla yüzde 30 arttığını söyledi.
YouTube reklamları Google'ın toplam gelirine giderek daha fazla katkıda bulunuyor. Şirket bu yılın başından Eylül ayına kadar platformda 22 milyar dolardan fazla reklam sattı. Ancak yayın platformu aynı zamanda daha fazla insanı, reklamlardan kurtulan, insanların video indirmesine, videoları daha yüksek kalitede yayınlamasına ve YouTube Music'e erişmesine olanak tanıyan YouTube Premium için ödeme yapmaya zorlamaya çalışıyor. Ama yapılan son zamların bunu zorlaştırdığı kesin.