YouTube'un otomatik reklam uygunluğu sistemi, henüz mükemmel olmaktan uzak. Bir çok ünlü kanal reklam gelirinden mahrum kalmamak için en ufak bir hakaret ve grafik unsurdan kaçınmaya çalışırken, bazı aşırıcı ve uygunsuz kanallar reklam almaya ve gelir kazanmaya devam ediyor. CNN'e göre bu berbat kanalların videolarında Adidas, Amazon, Hershey, Netflix, Under Armour ve hatta ABD Hükumetinin bile reklamları çıkabiliyor.
CNN örnek olarak pedofiliyi savunan bir kanalın çocuk oyuncakları reklamları alabildiğini, gerçek Neo Nazi kanallarının "Yahudi'lerin dünyayı ele geçirmesi" ile ilgili videolarında The Friends of Zion Museum reklamları çıkabilidiğini gösterdi. Sağlık Kontrol Merkezi ve Gümrük ve Sınır Devriyesi ve Ulaştırma Bakanlığı reklamları ise Kuzey Kore propaganda videolarında görülebiliyor.
Benzer fiyaskolar daha önce "adpocalypse" delinen reklamcıların YouTube'dan toplu olarak çekilmesi ile sonuçlanmıştı. Şimdiyse benzer bir olay tekrar gerçekleşiyor, ve büyük şirketler yine YouTube üzerindeki reklamlarını askıya alıyor. Bu fiyaskonun sonucunda yine masum YouTube kanallarının algoritma tarafından "uygunsuz" olarak işaretlenmesi ve gelirlerini kaybetmeleri ile sonuçlanabilir.
Bazı markalar neyse ki YouTube ile birlikte çalışarak platforma yavaş yavaş geri dönüyor. Ancak böyle olayların tekrarlanması sadece platforma değil, içerik üreticilerine ve izleyicilere de zarar veriyor. YouTube yapay zekaya ne kadar güvenmek istese de, insan moderatörlerin önemi hala çok yüksek gibi görünüyor.