TikTok'da izleyicilerin, yayıncılara maddi değeri olan minik hediyeler göndermesi uygulaması, sosyal medya içeriklerinin para kazanma hırsıyla yozlaşmasını hızlandıran bir etki yaratmıştı. Ancak TikTok'un bu yozlaşma sayesinde kısa sürede, bir çoğu da küçük çocuk olan izleyicilerine, 10 milyar dolarlık satış yapması, artık YouTube'u da cezbetmiş durumda.
YouTube şimdilik sadece ABD'de olmak üzere, benzer bir uygulamayı hayata geçirdi.
Buna göre, izleyiciler dikey formatlı, yani telefon üzerinden YouTube yayını yapan yayıncılara, yine cep telefonu üzerinden minik "mücevherler" gönderebilecekler. Jewels isimli bu hediye gönderme yeteneğinde gönderilen her hediye maddi bir değere sahip ve izleyiciler bu minik mücevherleri satın alarak yayıncılara hediye edebiliyor.
Yeni uygulamanın finansal tarafına bakacak olursak, 100 adet mücevher hediyesi alan bir yayıncı toplam 1 dolarlık kazanç sağlamış olacak. Elbette YouTube da izleyicilere sattığı mücevherler üzerinden doyurucu miktarda bir komisyon alıyor olacak. Ama bunun miktarı henüz belli değil.
Bu yeni uygulama çok daha fazla sayıda yayıncıyı, cep telefonuyla dik formatta kısa içerikler üretmeye teşvik ederken, içerik derinliği olan uzun videoların üretiminin de böylece azaldığını göreceğiz. Diğer bir deyişle, YouTube hızla TikToklaşmak için elinden geleni yapıyor...