YouTube, kullanıcıların ana akış sekmesindeki videoları renklerine göre filtrelemelerine olanak tanıyan yeni bir özelliği test ediyor. Böylece kullanıcılar için videolar arasında gezinirken görsel olarak daha uyumlu ve hoş bir deneyim yaratmayı amaçlıyor.
Bazı kullanıcılar, YouTube mobil uygulamasının kullanıcıya "yeni bir özellik mi arıyorsunuz" diye soran ve kırmızı, mavi veya yeşil tonlara göre bir video akışı oluşturma seçenekleri sunan yeni bir uyarı penceresi sunmaya başladığını bildirdi. Öyle görünüyor ki, YouTube deneysel bir çalışma yapıyor ancak bu yakında herkese açılabilir.
YouTube sözcüsü Allison Toh, medyaya yaptığı açıklamada bu özelliğin şu anda "Android ve iOS mobil cihazlardaki belirli kullanıcılar" tarafından kullanılabildiğini doğruladı. Ancak şirket neden böyle bir özellik geliştirdiğini açıklamadı ya da bu özelliğin ne zaman yaygın olarak kullanıma sunulacağına dair bilgi de vermedi.
Yeni sistem nasıl işliyor?
Aslında bu renk filtreleri mevcut ana sayfa akışınızın yerini almıyor. Bunun yerine, renk filtreli sonuçlar YouTube uygulamasının üst kısmında bulunan yeni bir akış seçeneği olarak görünüyor. Bu videoların tam olarak nasıl filtrelendiği ise şimdilik belli değil. Muhtemelen yapay zeka videoları içerdikleri en belirgin renklere göre sıralıyor. Ayrıca bu rengin baştan sona baskın olup olmadığını tespit etmek için videonun tamamını analiz ediyor olabilir.
Ne olursa olsun, filtrelenmiş sonuçları tema veya içeriğe göre birbirine bağlayacak başka bir şey olmadığı için bu özellik tamamen estetik bir seçim gibi görünüyor. Yani videonun içeriğiyle ilgili bir seçim değil, görünümüyle ilgili estetik bir düzenleme yapıyorsunuz. YouTube kullanıcıları için bu ne kadar gerekli bir özellik, ayrıca bir tartışma konusu. Kim merak ettiği konular ve programlar dururken, YouTube uygulamasında videoda kullanılan renklere göre ayrılmış içerikleri öncelikli görmek ister?
Daha fazla reklam çekmek için bir hamle mi?
Öte yandan, bunun aslında kullanıcıları değil de, reklam verenleri mutlu etmek için denenen bir özellik olduğunu da düşünebiliriz.
Videoları sıralamak için alışılmadık bir yol olsa da, renk uyumu çok sayıda sektörde görülebilen bir pazarlama stratejisidir. Instagram'daki işletmeler, özellikle de moda ve güzellik alanındakiler, ana akışlarının bir renk temasından diğerine sorunsuz bir şekilde akmasını sağlamak için genellikle gönderilerini koordine eder. Kozmetik şirketi ColourPop bunun iyi bir örneği.
Bu yen özelliğin, YouTube kullanıcılarının belirli renklerle ne sıklıkta etkileşime geçtiğini izlemek için bir veri toplama stratejisi olabileceğini hatırlamak gerekiyor. Her iki durumda da, uygulamalarını tamamen estetiğe ve ruh haline göre özelleştirmeyi sevenler için artık bir seçenek var.