YouTube, giderek artan içerik üreticisi sayısı sayesinde dünyanın en büyük video akışı hizmeti olmaya devam ediyor. Google tarafından yeni yapılan açıklamada, hem içerik üreticilerinin hem de izleyicilerin YouTube deneyimini zenginleştirmesine yardımcı olmak için tasarlanmış bir dizi yeni özellik duyuruldu.
Google tarafından paylaşılan bir blog yazısında, Made on YouTube etkinliğinin bir parçası olarak açıklanan yeni özelliklerin listesi sıralanıyor. Yeni eklenen Topluluklar özelliği, içerik üreticilerin ve hayranlarının geleneksel yorumlar bölümünün ötesinde birbirleriyle bağlantı kurmaları için daha fazla yol sunacak.
YouTube Toplulukları
Google, YouTube Toplulukları özelliği hakkında ayrı bir blog yazısında daha fazla bilgi paylaştı. Google'a göre Topluluklar, kullanıcılara şunları sunacak:
- Hayran inisiyatifli: Sohbetler ve yorumlar hayranlar tarafından başlatılıp paylaşılabilir ve içerik oluşturucu kimlerin katılabileceğini kontrol edebilir. Başlangıç olarak, Topluluklarda yalnızca aboneler gönderi paylaşabilir ve testlerimize devam ederken içerik oluşturuculara yardımcı olabilecek daha fazla kontrolü değerlendiriyoruz.
- Özel alan: Rahat ve davetkar bir alanda anlamlı topluluk katılımını teşvik ederken içerik oluşturucuların içerikleri ve markaları üzerinde kontrol sahibi olmalarını sağlayan özel bir sohbet ve bağlantı noktası.
- Sürekli diyalog: Sohbetler tek tek videoların ve gönderilerin ötesine geçerek konuların organik olarak akmasına ve zaman içinde devam etmesine olanak tanıyor.
- Topluluk destekli: Hayranlar, benzer düşünen bireylerin bağlantı kurabileceği, öğrenebileceği ve tutkularını paylaşabileceği bir aidiyet duygusu yaratarak alanı yönlendirir.
Google şu anda YouTube Topluluklarını mobil cihazlarda az sayıda içerik oluşturucuyla test ediyor ve 2025’te daha fazla kanala yayılacağının sözünü veriyor.
YouTube Hype
Google ayrıca, daha önce de duyurduğu bir özellik olan Hype hakkında da yeni güncellemeler yaptı. Hype, hayranların bir videonun başkaları tarafından fark edilmesini sağlamaları için normal “Beğen” düğmesinin ötesinde yeni bir yol sunacak. Kullanıcılar bir videoyu beğendikten sonra, Hype’ları diğer videolarla sıralayacak bir Hype liderlik tablosuna koymak için “Bu Videoyu Hype Et” seçeneğine tıklayabilecek.
YouTube Shorts için Dream Screen iyileştirmelerinde ise içerik oluşturucular yakında Dream Screen’de Shorts için yalnızca daha gerçekçi arka planlar değil, aynı zamanda video klipler de oluşturabilecekler.
Son olarak, büyük ekranlı televizyonlarda çok fazla YouTube içeriği izlendiğinden, içerik oluşturucular artık videolarını sezonlara ve bölümlere ayırarak daha büyük ekranlarda izlemeyi kolaylaştırabilecekler.