YouTube Shorts'a Instagram ve TikTok ayarı geliyor

31 Mart'tan itibaren YouTube Shorts videoları, yalnızca oynatılması veya tekrar oynatılmasıyla bile “izlenmiş” sayılacak. Bu değişiklik, YouTube Shorts'un Instagram ve TikTok ile daha şeffaf bir şekilde yarışmasını sağlabilir.

YouTube Shorts'a Instagram ve TikTok ayarı geliyor

YouTube, kısa video formatı Shorts’un izlenme hesaplama yönteminde önemli bir değişikliğe giderek rakipleri TikTok ve Instagram ile daha rekabetçi bir konuma gelmeyi hedefliyor. Platform, kullanıcıların kısa videoları izlemiş sayılması için daha önce uyguladığı minimum izleme süresi kriterini tamamen kaldırdı.

31 Mart itibariyle, bir YouTube Shorts videosu oynatıldığı veya tekrar oynatıldığı anda “izlenme” olarak kaydedilecek. Bu değişiklikle birlikte, içerik üreticileri videolarında çok daha fazla izlenme rakamları elde edebilir. Ancak YouTube, bir videonun “belirli bir süre boyunca oynatılmasını” esas alan “ilgili izleme” ölçümünü takip etmeye devam edeceğini duyurdu. Platform, bu yeniliğin içerik üreticilerinin gelirlerini veya YouTube Partner programındaki uygunluklarını etkilemeyeceğini ve her iki kriterin de “ilgili izleme” ölçümleri doğrultusunda değerlendirileceğini vurguluyor.

TikTok ve Instagram da benzer şekilde içerik ölçüm yöntemlerinde videonun oynatılmaya başlamasını bir izlenme olarak sayıyor. Ancak, toplam izlenme süresi gibi ek veriler sunarak içerik üreticilerine daha fazla analiz imkanı tanıyorlar. Üç büyük platformun, aylık bir milyardan fazla aktif kullanıcıya sahip oldukları düşünüldüğünde, izlenme hesaplama yöntemlerinin uyumlu hale gelmesi mantıklı bir hamle gibi görünüyor. Bu uyum, içerik üreticilerinin farklı platformlardaki performanslarını karşılaştırmalarını kolaylaştırırken, şirketler arası rekabetin daha adil bir zeminde sürmesini sağlayabilir.