Geçtiğimiz günlerde bazı YouTube kullanıcıları, platformun reklamları atlamayı daha da zorlaştırdığını rapor etmeye başladı. Bir Reddit kullanıcısı, masaüstü sürümünde geri sayımı görmeyi bekleyeceğiniz kısımda atlama düğmesinin üzerinde siyah dikdörtgenler gördüğünü yazdı ve birkaç gün sonra Android Police, mobilde de reklamları atlamak için bir geri sayım görmediğini açıkladı.
The Verge ile görüşen bir YouTube sözcüsü ise, platformun atlama düğmesini kaldırmadığını, yalnızca reklamların nasıl görüntülendiğine dair bazı unsurları değiştirdiğini söyledi.
The Verge’e yapılan açıklamada YouTube sözcüsü Oluwa Falodun, “YouTube atlama düğmesini gizlemiyor” dedi ve devam etti: “Atlanabilir reklamlarda, düğme her zamanki gibi oynatmaya başladıktan 5 saniye sonra görünüyor.”
Değişiklikler hakkında da konuşan Falodun, YouTube’un “reklam oynatıcısındaki unsurları azalttığını” ve bu sayede “izleyicilerin daha temiz bir deneyimle reklamla daha derin bir şekilde etkileşime girebileceğini” söylüyor. Hem masaüstü hem de mobil kullanıcılar, bir reklamı atlamak için geri sayım sayacının ekranın alt kısmında bir ilerleme çubuğu olarak göründüğünü görebilir. Yani, atlama düğmesi kaldırılmasa da, eskiden daha farklı bir şekilde sunulabilir gibi görünüyor.
Şirket reklam atlama düğmesini gizlemiyor olsa da, reklamların gösterilme biçiminde aktif olarak değişiklikler yapılacağı tahmin edilebilir. Örneğin, artık duraklatma ekranında reklamlar gösterilebiliyor ve YouTube, geçtiğimiz yıl içerik oluşturucular için bazı reklam kontrollerini kaldırdı. Ayrıca YouTube, reklamları atlatmak için reklam engelleyicilerin kullanılmasını engellemek için de elinden geleni yapıyor. Elbette, YouTube üzerinde reklam görmemenin en kolay yolu, ücreti giderek artıyor olsa da YouTube Premium üyesi olmak...