Google ve reklam engelleyiciler arasında uzun süredir devam eden savaş, Google için zafer anlamına gelecek bir döneme giriyor olabilir. Şirket bir süredir YouTube’da reklam engelleyici uzantıları yasaklamaya çalışıyor ancak bu programlar her zaman Google’ın yöntemlerini atlatmanın bir yolunu buluyor. Şimdiye kadar bu mücadele bazı engelleyicilere karşı başarı gösterse de Google’ın hiçbir zaman reklam engelleyici uygulamalarını tamamen durduramayacağını düşündürüyordu.
Ancak kısa bir süre önce bazı kullanıcılar, YouTube’da reklam engelleyicilerin reklamları engellemesini zorlaştırabilecek yeni bir reklam teknolojisi türünü fark etmeye başladı. Görünüşe göre Google, bazı reklam engelleyicilerin durduramayacağı sunucu tarafı reklamları inceliyor. Bazı YouTube kullanıcıları, bir video açtıklarında hiçbir şey göstermeyen, atlanamayan siyah video bölümlerini fark etmeye başladıklarını söylüyor.
Reddit üzerindeki bazı kullanıcılar, yaklaşık 6 saniye süren, atlanamayan siyah video kısımlarıyla karşılaştıklarını bildirdi ve bu siyahlığı gösteren videolar paylaştı. Android Police’in fark ettiği ve bildirdiği üzere Google, Reddit yazarlarının atlanamayan yeni reklamları tespit etmeye başladığı gün, YouTube topluluk sayfalarında YouTube’daki uzantılarla ilgili bir güncelleme yayınlamıştı.
Elbette bu güncelleme ve atlanamayan siyah ekranlar sadece bir tesadüf eseri birbirlerine yakın zamanlarda ortaya çıkmış olabilir. Ancak eğer aralarında bir bağlantı varsa, Google reklam engelleyicilere karşı büyük bir adım atmayı deniyor ve testlerine şimdiden başlamış olabilir. Google, güncellemede “YouTube'daki tarayıcı uzantılarına yönelik güvenlik standartlarını yükselttiğini” söyledi.
Google’ın güncellemede belirttiği “bu uzantılar üzerindeki yaptırımları artırmanın” tam olarak anlamı belirgin değil. Ancak şirket, yeni güvenlik özelliklerinin “izleyicileri ve içerik oluşturucuları ele geçirme veya veri hırsızlığı gibi siber saldırılara karşı korumaya yardımcı olacağını” söylüyor. Google, yeni güvenlik özelliklerinin etkileyeceği herhangi bir uzantının adını vermiyor ve bu gizemli değişikliklerin otomatik olarak gerçekleşeceğini söylüyor.
Reklamlar, YouTube’un gelirinin neredeyse tamamını oluşturduğu için, Google’ın bu konuda kararlı olması şaşırtıcı değil. Ancak YouTube reklamlarından bu kadar nefret edilmesinin sebebinin en azından kısmen Google olduğu da söylenebilir. Şirketin reklamların gösterimi konusunda aldığı bazı tartışmalı kararlar, giderek daha fazla kullanıcının reklam engelleyici eklentilere yönelmesine sebep oldu. Sunucu tarafında yapılan reklam eklemelerinin reklam engelleyicileri ne kadar durduracağını ise zaman gösterecek.