YouTube’un, çevrimiçi oyunları platformuna getirmeyi amaçlayan yeni bir hizmet için şirket içi testler yürüttüğü bildiriliyor. Wall Street Journal’ın bildirdiğine göre Google, çalışanlarını “Playables” (Oynanabilirler) olarak adlandırılan yeni YouTube hizmetinin test aşamasına katılmaya davet eden bir şirket içi e-posta gönderdi.
Haber, YouTube Playables'ın, kullanıcıların çeşitli oyunları doğrudan YouTube web veya mobil uygulamalarında oynamasına olanak tanıdığını gösteriyor. Şirket, ilk etapta “kolayca paylaşılabilir oyunlar” sunacak. Test için mevcut oyunlar arasında en dikkat çekenlerden biri, popüler atari oyunu Stack Bounce olabilir.
Bir YouTube sözcüsü, şirketin oyun endüstrisine uzun süredir devam eden ilgisini vurguladı ve YouTube’un Playables dahil olmak üzere yeni özellikleri aktif olarak denediğini kabul etti: “Oyun, YouTube'da uzun süredir odak noktası olmuştur. Her zaman yeni özellikler deniyoruz, ancak şu anda duyuracak bir şeyimiz yok.”
Reklam harcamalarındaki düşüş dönemi sırasında, YouTube platformuna entegre çevrimiçi oyunlar fikri, yeni büyüme yolları keşfetmeyi amaçlayan CEO Neal Mohan’ın stratejik kararlarıyla uyumlu gözüküyor. Bu strateji ile beraber YouTube, sitede reklam engelleyicileri engelleme yöntemlerini de test ettiğini doğruladı.