YouTube'un Müzik ve Premium hizmetleri 1 yıl içinde yaklaşık 30 milyon ücretli küresel abone kazanarak toplamda 80 milyona ulaştı. Bu, YouTube'un geçtiğimiz Eylül ayında bildirdiği 50 milyon aboneden büyük bir sıçramaya işaret ediyor, çünkü daha fazla kullanıcı her 2 hizmetle birlikte gelen avantajlara erişmek istiyor.
Bu yeni rakamlar, YouTube Music ve Premium'un bu yıl geçen yıla göre daha hızlı büyüdüğünü gösteriyor. Geçen yılki raporda YouTube, sadece 1 yıl içinde her 2 hizmetine 20 milyon abone eklendiğini söylemişti. Ancak Google yayınladığı bu raporlarda rakamları ayrıştırmıyor, bu nedenle kullanıcıların hangi özellikler için abone oldukları ve her bir hizmetin kaç abonesi olduğu net değil. Ayrıca bu rapor ücretsiz deneme sürümlerini de içeriyor ki bu da rakamları daha da bulanıklaştırıyor.
YouTube Premium, reklamsız videolar, arka planda oynatma ve çevrimdışı indirme gibi bir dizi avantaj sağlıyor. Ayrıca YouTube Music ve YouTube Kids'e paket erişim de sunuyor. Sadece YouTube Music aboneliği ise, yalnızca müzik kitaplığına erişim sağlıyor.
YouTube Music'in diğer müzik akışı hizmetlerine kıyasla ne durumda olduğunu söylemek zor, çünkü kaç abonenin YouTube'un hangi hizmetini kullandığını net olarak bilmiyoruz. Apple Music ve Amazon Music de aynı şekilde ağzını sıkı tutuyor. Ancak araştırma şirketi Midia'nın yakın tarihli bir tahmini, Apple'ın 78.6 milyon aboneye sahip olabileceğini, Amazon Music ve Çin'e özel Tencent Music'in ise yaklaşık 68.1 milyonla geride kaldığını gösteriyor. Bu arada Spotify Temmuz ayında 188 milyon ücretli aboneye ulaştığını da açıkladı.