YouTube, izleyicilere en sevdikleri içerik oluşturucunun videolarını platformda öne çıkarabilmeleri için farklı bir seçenek daha ekleyecek, yeni bir özelliği test ediyor. Video paylaşımı platformu, şu anda Dünya’nın çoğu bölgesinde izleyicilerin bir videoya olan beğenilerini göstermeleri için Yorumlar, Beğen ve Paylaş seçenekleri gibi özellikler sunuyor.
Artık YouTube, içerik oluşturucuların izleyicilerinden destek almasına ve aynı zamanda yeni kitleler tarafından daha keşfedilebilir olmasına yardımcı olacak yeni bir “Hype” özelliğini test ettiğini resmi olarak duyurdu. YouTube, Hype özelliğini halihazırda mevcut olan Beğen ve Paylaş özelliklerine ekliyor.
Ancak resmi duyuruda YouTube, “Hype’ların YouTube’un arama ve keşif sistemi için bir gösterge olarak kullanılmadığını” belirtiyor. Ayrıca izleyiciler yalnızca son yedi gün içinde yayınlanan bir videoda Hype seçeneğini kullanabilecek.
YouTube, Hype özelliğini 500.000’den az aboneye sahip YouTube İş Ortağı Programı içerik oluşturucularının sınırlı bir alt kümesiyle test ediyor. YouTube, Hype özelliğinin özellikle küçük içerik oluşturucuların topluluklarından destek alması ve yeni kitleler tarafından keşfedilerek erişimlerini artırması için tasarlandığını vurguluyor.
YouTube şu anda Türkiye, Brezilya ve Tayvan’da Hype özelliğini test ediyor. Ancak Hype özelliğinin Süper Chat, Süper Etiketler ve Süper Teşekkür gibi ücretli bir işlev olup olmadığı henüz belirgin değil.
YouTube, Hype özelliği hakkında kullanıcılarından geri bildirim toplamaya devam edeceğini ve özelliğin gelecekte nasıl daha fazla kullanıcıya sunulabileceğini inceleyeceğini belirtiyor.