YouTube’un abonelerini premium üyelik seviyesine çekme yaklaşımının bir bölümü de, kullanıcıları bıktırarak ödeme yapacak kadar sinirlendirmek gibi gözüküyor. Örneğin, reklamlar, ücretsiz üyelik seviyesinde oldukça can sıkıcı olabiliyor ve pek çok kullanıcı sadece bundan kurtulmak için YouTube Premium’a üye oluyor. Ve bu durum yakın gelecekte daha da sinir bozucu olabilir. YouTube, çok yakında TV uygulamalarında çok daha can sıkıcı gibi görünen bazı değişiklikler yapabilir.
Şirket, bu hafta düzenlediği YouTube Brandcast etkinliği sırasında, atlanamayan 30 saniyelik reklamların yakında TV’lere geleceğini doğruladı. Kısa bir süre önce bir istatistikte görüldüğü üzere, tüm YouTube izlemelerinin yarısından biraz daha azı TV’lerde gerçekleşiyor. Bu da YouTube’un, izleyiciler için aynı alandaki diğer pek çok markaya göre çok daha önemli bir Netflix rakibi olduğunu açıkça gösteriyor.
YouTube, reklamsız YouTube Premium’a kaydolmamış olanlar için atlanamayan 30 saniyelik reklamlara ek olarak, TV’lere de “duraklatma deneyimleri” getiriyor. Bu değişikliklerin ne zaman devreye gireceğine dair net bir tarih bildirilmemiş olsa da, bu ek reklam biçimi, bir içeriği her duraklattığınızda ekranınızda gerçekleşiyor.
Kısacası, kullanıcıları YouTube Premium’a yöneltmek için gerçekten can sıkıcı bazı kararlar alınıyor gibi gözüküyor. Ayrıca, reklam engelleyici eklentilere karşı alınan kararları da unutmamakta fayda var.