İnsanların tablet veya telefon üzerinde bir şey ile uzun süre ilgilenmeleri çok karşılaşılan bir durum değil. Ancak YouTube bu konuda bir istisna gibi gözüküyor. Video hizmetleri hızlı bir şekilde "mobil platforma" yöneliyor ve Google tarafından söylenene göre, video trafiği söz konusu olduğunda, küçük ekranlar geçen yıl sahip oldukları yüzde 25 oranından yüzde 40 oranına yükselmiş durumda. 2011 yılında ise YouTube kullanıcılarının sadece yüzde 6'sı mobil olarak yer alıyorlardı.
Mobil platformda 1 milyar kullanıcı tabanını geçen tek firma Google değil. Bilgisayar platformundan mobil platforma geçişin önemli isimlerinden bir diğeri de Facebook. Facebook'un verdiği bilgiye göre, aylık 1.15 milyar kullanıcısının 819 milyonu mobil platformlar üzerinden Facebook kullanmakta. Oranlandığı taktirde bu sayı kullanıcıların yüzde 73'ünü oluşturmakta. Bu oran ise 2012'de yüzde 56, 2011'de yüzde 43 ve 2010'da sadece yüzde 32 idi. Tabii ki burada belirtilen sayı ve oranlar en azından bir kez mobil platform üzerinden Facebook kullanmış olan insanları içeriyor. Yani bu kişilerin aynı zamanda bilgisayar kullanarak Facebook'a giriş yapmış olmaları mümkün. Facebook, telefon üzerinden gelen kullanım oranını paylaşmıyor ancak kârının yüzde 41'inin telefon ve tablet üzerinden geldiğini biliyoruz. Bu sayı da 2013'ün başında yüzde 30, 2012'nin sonunda yüzde 23 ve 2012'nin başında yüzde 14 idi.
Rakamlar bu derece büyüleyici boyutlara ulaşmışken, önemli bir sorun, Windows Phone tarafında yaşanıyor. Haberimizin ikinci sayfasında...
Şu anki sorun, Windows Phone...
Eski ürün yönetimi yöneticisi Hunter Walk'ın bir tweet ile hatırlatmada bulunduğu bir detay, YouTube'un çok erken dönemde mobil platforma yatırımda bulunmuş olması. Mobil üzerinde fazla istek ve kâr olmayan 2007 yılında, YouTube ilk mobil takımını kurdu. Bu takım, tüm videoları mobil formatlar üzerinde kullanılabilir şekilde kodladı ve Apple ile bir anlaşma yaparak YouTube uygulamasının iPhone üzerinde yüklü olarak iletilmesini sağladı.
YouTube için mobil platformun öneminin artması üzerine yüksek kaliteli bir uygulama ihtiyacı ortaya çıktı. Microsoft ile yapılan aylar süren görüşmelerden sonra Microsoft bir YouTube uygulaması geliştirdi ancak bu uygulama Google'ın standartlarını karşılamadığı için kapatıldı. Bu ayın başında ise pek çok özelliği kesilmiş bir "uygulama" Windows Phone için piyasaya sürüldü ancak bu uygulamanın da yaptığı tek iş, kullanıcıları m.youtube.com sitesine yönlendirmekten ibaret.