Counterpoint Research tarafından yayınlanan yeni bir rapora göre, yenilenmiş akıllı telefon pazarı 2022 yılında bir önceki yıla göre yüzde 5 büyüdü. Ancak Samsung, şirketin yenilenmiş akıllı telefon pazarındaki payının 2021'de yüzde 28'den 2022'de yüzde 26'ya düşmesi nedeniyle bu büyümeden yararlanabilmiş değil.
Araştırma şirketi raporda, "2022'de Android tüketicilerinin küçük bir yüzdesi iOS'a kaydı ve bu da Samsung'un yenilenmiş telefon satışlarını etkiledi," diyor.
iPhone'lar en çok aranan yenilenmiş akıllı telefonlar
Apple, 2021 yılında yenilenmiş akıllı telefon pazarında yüzde 44'lük pazar payı ile lider konumdaydı. Bu pay yüzde 49'a ulaşmış durumda. Counterpoint Research, "Apple'ın iPhone'ları marka algısı, yüksek marjlar ve yüksek envanter devir oranları nedeniyle en çok aranan akıllı telefonlar olmaya devam etti,” diyor.
Bunun Apple için iyi bir haber olduğunu düşünebilirsiniz, ancak birçok açıdan öyle değil. Counterpoint Research, yenilenmiş iPhone satışlarındaki artış nedeniyle Apple'ın yeni akıllı telefon satışlarının olumsuz etkilendiğini öne sürüyor. Bununla birlikte araştırma şirketi, yenilenmiş iPhone satışlarının artmasının Apple'ın hizmetlerden/aboneliklerden (iCloud, Apple Music ve Apple TV gibi) elde ettiği geliri de artırdığına dikkat çekiyor.
Yenilenmiş Akıllı Telefon Pazarında Son Durum
Yenilenmiş akıllı telefon pazarında son duruma baktığımızda, Apple’ın payını yüzde 49’a ulaştırdığını görürken, Samsung yüzde 28’den yüzde 26’ya, Huawei ise yüzde 4’ten yüzde 2’ye gerilemiş durumda. OPPO ve vivo ise yüzde 3 oranı korumuş markalar.