Yeni telefonları, tabletleri ve elektronik cihazları çıkar çıkmaz alanlardansanız, "erken benimseyen" tüketici sınıfına giriyorsunuz. iPhone 5S'teki parmak izi tarayıcısını, 42 megapiksellik Nokia Lumia ve diğer yenilikçi fikirler başınızı döndürmeye yetiyor.
Ancak durun, acele etmeniz, bir cihaza herkesten önce sahip olmanız o kadar da iyi bir fikir olmayabilir. Bir sonraki büyük yeniliğe herkesten önce sahip olma konusunda inatçıysanız, aşağıdaki 5 maddeyi göz önünde bulundurmanızda fayda var.
Yüksek fiyatlar
Teknoloji durmaksızın gelişiyor ve yeni, daha iyi cihazlar durmaksızın piyasaya sürülüyor. Bu ise bugün 1.000 TL'ye piyasaya sürülen bir cihazın fiyatının seneye 1.500 TL'ye yükselmesinin neredeyse imkansız olduğu anlamına geliyor. Aksine birkaç ay sonra bugün 2.000 TL'ye satılan telefonun fiyatı birkaç 100 TL düşebilir.
Bunun anlamı, erken satın aldığınız ürün için en yüksek fiyatı ödediğiniz. Yani aslında ödediğiniz paranın bir bölümü, ona herkesten önce sahip olmanın maliyeti. Ürünü bir iki ay sonra daha ucuza almanız, onu değiştirmeyecek.
Değer kaybı garanti
Elektronik cihazlar çok hızlı değer kaybettiklerinden, sadece maksimum ücreti ödemekle kalmıyorsunuz. Cihazınızı satmak isterseniz, ona verdiğiniz aynı paraya satma imkanınız yok gibi.
Uyumluluk sorunları ve fazlası
Uyumluluk sorunları
Yeni teknolojilerin sunduğu yenilikler, onları daha hızlı, daha esnek ve çok daha iyi hale getiriyor olabilir. Ancak bu gelişmeler, bazı uyum sorunlarına veya kullanımda rahatsızlıklara da yol açabilir. Bazı nadir durumlarda cihazınızı kullanmak mümkün bile olmayabilir. Örneğin HDMI ilk çıktığında yeni bir porta ihtiyaç duyuyordu ve birçok monitör onu desteklemiyordu. HDMI uyumu için birçok donanımınızı yükseltmeniz gerekiyordu.
Erken satın alanlar, bu tür durumlarda sahip oldukları yeni teknolojinin diğer ürünler tarafından benimsenmesini beklemek veya daha kötüsü ummak zorundalar. Geriye yönelik uyum sizi kurtarabilir, ancak bu her zaman mümkün olmayabilir.
Kusurlu ürün ihtimali daha yüksek
Çıkar çıkmaz satın aldığınız bir cihazda sorunlara rastlama ihtimaliniz daha yüksek. Biraz bekleyip büyük sorunların oluşup oluşmadığını bekleyen tüketiciler ise daha güvendeler.
Pazarlama taktiğine kurban gitmeyin
Pazarlama, ürünleri tanıtmada çok önemli bir güç ve onları olduklarından çok daha iyi gösterebilir. Herhangi bir konuda, bir bilgisayar oyunu, film, teknolojik cihaz konusunda böyle bir durum başınıza geldiyse ne demek istediğimizi anlıyorsunuzdur. Kısacası ürünün reklamları, onun size gerçekte sunacakları konusundaki beklentilerinizi çok yükseltebilir. Sonuç olarak elinize geçen cihazın size sağladığı, sizin için tatmin edici olmayabilir.