Titan faciası ile gündeme gelen OceanGate'in kurucu ortağından tehlikeli plan

Titan faciası ile gündeme gelen OceanGate'in kurucu ortağı Guillermo Söhnlein, 2050 yılına kadar insanları Titanik enkazından çok daha tehlikeli bir yere taşımanın planlarını yapıyor.

OceanGate'in kurucu ortağından yeni tehlikeli plan

OceanGate'in CEO'sunun Titan denizaltısının patlaması sonucu dört kişiyle birlikte hayatını kaybetmesinden sadece birkaç hafta sonra, şirketin kurucu ortağı başka bir grup insanı daha da yaşanmaz bir ortama göndermek istiyor.

OceanGate'in kurucu ortağı Guillermo Söhnlein verdiği bir röportajda, 2050 yılına kadar Venüs'ün atmosferinde yüzen bir uzay kolonisine 1.000 kişi göndermek istediğini belirtti. Bazen Cehennem Gezegeni olarak da adlandırılan Venüs, benzer boyut ve yoğunluğa sahip olduğu için Dünya'nın ikizi olarak da biliniyor. Ancak Venüs'ün atmosferi zehirli seviyelerde karbondioksit ve sülfürik asit bulutları oluşturan yüksek hızlı rüzgarlardan oluşuyor. Söhnlein, Venüs'ün atmosferinin küçük bir bölümünün bir insan kolonisi için yaşanabilir olabileceğine dair bazı araştırmalara atıfta bulunarak, ilgisinde kararlı olmaya devam ediyor.

Söhnlein, Venüs'ün atmosferinin küçük bir bölümünün bir insan kolonisi için yaşanabilir olabileceğine dair bazı araştırmalara dayanarak yaptığı açıklamada, Venüs'ü "yaşanabilir" olarak adlandırmanın abartılı olduğunu ve gezegenin bazı bölgelerindeki sıcaklık ve basınçların Dünya'ya daha çok benzediğini belirtti.

Söhnlein 2016 yılında OceanGate'ten ayrıldı ve o zamandan beri misyonu kadar saçma bir isme sahip kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Humans2Venus'u kurdu. Humans2Venus'un amacı; Venüs'ü insanlık için uzun vadeli potansiyel bir yer olarak keşfetmek ve Venüs meraklılarından oluşan en büyük küresel topluluğu oluşturmak.

Titan denizaltısında ne olmuştu?

OceanGate, geçtiğimiz Haziran ayında şirketin CEO'su Stockton Rush'ın da aralarında bulunduğu beş yolcunun, şirketin kendi Titan denizaltısıyla Titanik enkazına inişi sırasında Kuzey Atlantik Okyanusu'nda kaybolmasının ardından dünya çapında manşetlere çıkmıştı. Birkaç gün süren arama ve kurtarma çalışmalarının ardından, yolcuların denizaltının basınçlı gövdesinin hasar görmesi ve bunun sonucunda inanılmaz derecede hızlı bir şekilde patlamasının hemen ardından öldükleri ortaya çıktı.

Trajedinin ardından çıkan haberlerde, Rush ve OceanGate'in maliyetleri düşürdüğü, ucuz malzemeler kullandığı ve derin okyanusun sert sıcaklık ve basınçlarında seyahat etmenin fiyatını düşürmek amacıyla yasal denetimlerden kaçtığı ortaya çıktı.