Netflix geçtiğimiz yıl şifre paylaşımını yasaklayıp ücretli hesap paylaşımı seçeneklerini sunarken, birkaç kez fiyat artışı yapmaktan da geri kalmadı. Ve şimdi aboneler, başka bir fiyat artışı ile daha karşılaşacak gibi görünüyor.
Netflix eş CEO’su Greg Peters, Netflix’in en son üç aylık gelir duyurusunda “Artık bu süreci atlattığımıza göre, fiyat artışlarına yönelik standart yaklaşımımızı devam ettirebiliriz” dedi. Hatta, UBS Securities’teki analistler bugün, bu yıl içinde en az bir Netflix fiyat artışı tahminlerini içeren bir araştırma bildirisi yayınladılar. John Hodulik liderliğindeki UBS analistlerinin 27 Şubat tarihli araştırma bildirisinde “Bu yıl fiyat artışları görmeyi bekliyoruz” yazıyor ve bu fiyat artışlarının, medya şirketlerinde meydana gelen daha büyük yapısal değişikliklerin bir parçası olarak geleceği söyleniyor.
Netflix’in ABD’deki en son fiyat artışı, Hollywood yazarlarının grevinin sona ermesinin ardından Ekim 2023’te gerçekleşti. Bu fiyat artışları, Ocak 2022’de yapılan bir önceki artıştan iki yıl sonra gerçekleşmişti. Ülkemizde ise birkaç kez fiyatlara zam yapıldığına şahit olduk.
Netflix için bu amansız artışların işe yaramasının tek yolu, müşterilerin genel olarak paralarının karşılığını aldıklarını hissetmeye devam etmeleri. Elbette bu sorunun kolay ve tek bir çözümü bulunmuyor. Bazıları için, her hafta eklenen yeni dizi ve filmlerin sürekli olarak akması yeterli gerekirken, bazıları için ise favori programlarının iptal edilmesi veya kütüphanede çok fazla “boş program” olduğu algısı, onları kararsızlığa itebilir, hatta üyeliklerini iptal etme noktasına getirebilir.