Görünüşe göre Android telefon kullanıcılarının iPhone ve Apple'ın iOS ekosistemine geçişi yavaşlıyor. Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) tarafından ABD'li tüketicilerin son beş yıllık verilerine dayanılarak hazırlanan bir rapora göre, eski Android kullanıcısı olan ve iPhone satın alanların oranı 2022'de yüzde 15 iken, geçen yıl yüzde 13'e düştü. Ancak bu oran yine de yüzde 11 olan 2020 ve 2021 yıllarına oranla daha yüksek.
Kullanıcıların Android'den Apple'a ya da tam tersi şekilde geçiş yapması alışılmadık bir durum değil, ancak aynı araştırmaya göre akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 90'ından fazlası ilk olarak hangi ekosistemle tanışmışlarsa o ekosisteme bağlı kalma eğiliminde. 5 yıl içerisinde iPhone'a geçiş yapan Android kullanıcılarında en büyük artış 2022 yılında görülüyor.
Bu veriler Android telefonlardan iPhone'lara geçiş yapanların ham sayısını göstermiyor, ancak yüzde 2'lik düşüş Google tabanlı işletim sisteminin ve Samsung, OnePlus ve diğer Android üreticilerinin hayranları için sevindirici. Bununla birlikte, 2019'dan 2020'ye yüzde 2'lik bir düşüşün hemen ardından 2021'den 2022'ye iPhone'a geçenlerin sayısındaki yüzde 4'lük keskin artışın ardından, bu durum gelecek için pek bir şey ifade etmiyor. Cep telefonları son 24 yılda çok değişti ve yapay zekanın ortaya çıkışıyla birlikte büyük ölçüde değişmeye devam edecek.
Android'in yüzleşmesi gereken daha büyük sorun, genç nesiller için Android'in havalı olmadığı gerçeği. ABD'deki her 10 gençten yaklaşık 9'u iPhone kullanıyor. Dolayısıyla bu gençler yetişkin olduklarında, kendilerini alıştırdıkları akıllı telefon ekosistemlerini değiştirmek için kendilerine pek fazla neden bulamayacak. Küresel ölçekte, Android hala baskın durumda, ancak ABD'nin dünya ekonomisinde yüksek harcama yapan önemli bir oyuncu olduğu düşünüldüğünde, bu iç karartıcı bir rakam.