Piper Sandler, gençlerin çeşitli ürünlere yönelik tercihlerini analiz eden, yılda iki kez düzenlenen Taking Stock With Teens çalışmasının yeni bir sürümünü yayınladı. Çalışmada, harcama alışkanlıklarının yanı sıra yıllık eğilimler de inceleniyor.
Araştırmanın Nisan 2024 sayısı, zaten bilinen bir durumu doğruluyor ve gençlerin çok büyük bir çoğunlukla Android yerine iPhone’u tercih ettiklerini gösteriyor. Katılımcıların %85’inin iPhone sahibi olduğu düşünülürse, bu tercihin yakın bir rekabet olmadığı da rahatlıkla söylenebilir. Ayrıca görüşülenlerin %86’sı da bir sonraki telefonunun iPhone olmasını istediklerini belirtti.
Bulunan veriler, firmanın Ekim 2023 bulgularıyla da uyumlu gözüküyor. O sırada ankete katılanların %87’si iPhone kullanıcısı olduklarını söylerken, araştırmaya katılanların %88’i mevcut akıllı telefonlarını yenilerken bir iPhone istediklerini söylemişti.
Bu tür eğilimlerin aniden değişmediği düşünülürse bulgular şaşırtıcı değil ve Android’de de bu kadar ani bir şekilde genç akıllı telefon kullanıcılarının tercihlerini etkileyecek çığır açıcı bir gelişme olmadı.
ChatGPT ve Gemini gibi üretken yapay zeka ürünleri yavaş yavaş bilgi işlem için yeni norm haline geliyor. Galaxy S24 ve Pixel 8 gibi telefonlar zaten yerleşik yapay zeka özelliklerine sahip. iPhone tarafında ise telefonlar, iOS 18 aracılığıyla yerleşik genAI özelliklerine sahip olacak.
Çok geçmeden öne çıkan tüm telefonlar aynı özelliklere kavuşacağı için, bu ufak zaman aralığı daha fazla gencin Google’ın işletim sistemine yönelmesini sağlayacak büyük bir değişiklik olmadığı anlamına geliyor.
Peki ya Apple Watch?
Anket ayrıca gençlerin %34’ünün Apple Watch kullandığını da söylüyor. Bu durum da Ekim ayındaki çalışmayla paralellik gösteriyor. Ancak Apple Watch satın alma niyeti %3 arttı ve artık gençlerin %13’ü Apple Watch almak istiyor. Ankete katılanların yalnızca %39,7’sinin akıllı saat sahibi olmasına rağmen Apple Watch, Apple için bir başka büyük galibiyet olarak gözüküyor.
Apple Music ve Apple TV+ tarafında ise Apple’ın o kadar popüler olmadığı görülüyor. Spotify ve Netflix, gençlerin en çok tercih ettiği yayın platformları olarak öne çıkıyor. Gençlerin neredeyse üçte ikisi Spotify’ı tercih ediyor ve %30’dan fazlası her gün Netflix izliyor. Bu grupta Apple Music’in payı %30 ve Apple TV+’ın payı %5’in altında görülüyor.
Araştırmanın sorularını 47 ABD eyaletinden 6.000’den fazla genç yanıtladı ve katılımcıların yaş ortalaması 16,1’di. Ortalama hane geliri yıllık 66.280 dolardı ve gençlerin %38’i yarı zamanlı çalıştıklarını söyledi.