Kriz yazılım sektörünü teğet geçmedi. Şu anda dünya çapında pek çok yazılım firması krizin etkileri ile boğuşuyor. Düşen satışlar nedeniyle karlılığı azalan bazı firmalar ise soluk alabilmek için en bilinen ticari hamleye yani indirime başvuruyorlar. Forrester Research'ün yaptığı araştırmaya göre bu yeni eğilime adapte olamayan yazılım üreticilerini ise daha ağır sonuçlar bekliyor.
Forrester, firmaların sadece yazılım fiyatlarında değil, bakım ücretlerinde de ciddi indirimlere gitmelere gerekiyor. Kriz yüzünden satışları düşen bazı firmaların fiyatları azaltmak yerine arttırarak, kar marjını yukarı çekme çabasının ise çok daha riskli bir yaklaşım olduğunu belirtiliyor.
Kriz yüzünden ürünlerini daha cazip hale getirmeye çalışan firmalar bir yandan fiyat uygulamalarına giderken, diğer yandan ürünlerini daha da geliştirerek rakiplerine karşı avantaj sağlamak zorundalar. Bu durum ise tabi ki en çok tüketicilerin işine yarıyor ve onlar da düşen fiyatların ve gelişen yazılımların avantajlarını kullanmaya başlıyorlar.