Nintendo NES'i muhtemelen hiçbir zaman bir üretkenlik cihazı olarak görmemişsinizdir. Ancak bazı geliştiriciler farklı düşünüyor. Hackaday ve Ars Technica tarafından bildirildiği üzere Inkbox Software, Nintendo'nun konsolu için NESOS adlı bir grafik işletim sistemi yayınladı. 80'lerin ortası teknolojisi, işletim sistemini iki uygulama (kelime işlemci ve ayarlar) ve sekiz 832 bayt dosya ile sınırlandırıyor, ancak gerçek bir imlece, hareketli simgelere ve özelleştirilebilir arayüz renklerine sahip.
Inkbox, öncelikle NES'in çok sınırlı bellek ve depolama alanının üstesinden gelmek zorunda kaldı. NESOS sadece 48K'ya sığıyor ve dosyaların, konsol kapandığında verileri tutan 2K NVRAM'in içinde saklanması gerekiyor.
Grafik belleği özellikle büyük bir engeldi. Nintendo'nun sisteminde yalnızca iki hareketli grafik bellek ızgarası bulunuyor (her biri ön plan ve arka plan için birer tane) ve herhangi bir zamanda yalnızca 64 hareketli grafik görüntüleyebiliyor. Bu yüzden birçok NES oyununun yoğun anlarında bir titreme görülüyor. Geliştirici, sprite'ları daha büyük şekillerde birleştirmek zorunda kaldığını söylüyor.
Proje, büyük olasılıkla bir öykünücü (emulator) aracılığıyla kullanacağınız bir ROM dosyası olarak mevcut (eğer kendi kasetinizi oluşturmazsanız). Bellek sınırları, NESOS üzerinde herhangi bir büyük içerik oluşturulmasını engelliyor ve NES kontrol kolu ile yazmak, karakterler arasında çok yavaş geçiş yapılması anlamına geliyor.
Bu çalışmanın amacı tabii ki NES'i bir bilgisayara çevirmek değil. Daha çok beklentilere meydan okumakla ilgili bir durum söz konusu. Ve Inkbox'ın başarıya ulaşmak için konsolu değiştirmesi gerekmemesi önemli bir nokta olarak vurgulanıyor.