Japon telekom devi KDDI Corporation, geçtiğimiz Cumartesi sabahı erken saatlerde yaklaşık 40 milyon müşteriyi çevrimdışına iten, şimdiye kadarki en büyük kesintiyi yaşadı. Kesintinin, saat 01:35 sıralarında başladığı bildiriliyor.
İnternet ve iletişim hizmetleri büyük ölçüde eski haline getirilmiş olsa da, şebeke trafiğine getirilen geçici bir sınırlama nedeniyle cep telefonları hala telefon görüşmesi yapmakta zorlanıyor. Etkilenen toplam 40 milyon müşteriden yaklaşık 260.000'i kurumsal sektörlere aitti. Kesinti ödeme makinelerini, banka vezne makinelerini, paket teslimatlarını ve hatta Meteoroloji Ajansı'nın hava durumu verilerini bile etkiledi.
Bir basın toplantısında, Kabine Genel Sekreter Yardımcısı Seiji Kihara, mobil ağların halk ve ticari faaliyetler için önemli bir altyapı olması nedeniyle sorunun son derece üzücü olduğunu söyledi. Ayrıca operatörden, kullanıcılar için derinlemesine bir açıklama talep etti.
KDDI Başkanı Makoto Takahashi ise, düzenlediği basın toplantısında kesinti için özür diledi ve bunun şirket tarihindeki en büyük kesinti olduğunu kabul etti. Taşıyıcı ayrıca bireysel ve kurumsal kullanıcılara tazmin etmeyi düşünüyor.
KDDI, abone sayısına göre Japonya'nın en büyük ikinci mobil operatörü. Şirket, sorunun Cumartesi günü bir tesis arızası nedeniyle meydana geldiğini söylüyor. Arıza, düzenli bakım sırasında değiştirilen sesli aramalar için anahtarlama sisteminden kaynaklanıyordu. Onarım çalışmaları, şirketin sınırlar koymasına neden olan daha büyük bir trafik yoğunluğunu tetikledi.
Taşıyıcı, sesli aramalar ve veriler için trafik sıkışıklığını azaltmak için akış kontrolü gibi önlemler almaya devam ediyor.