Intel’in yeni bir araştırmasına göre, yerleşik yapay zeka hizmetlerine sahip kişisel bilgisayarları (AI PC) kullananlar, geleneksel bilgisayar kullananlara göre daha az üretken oluyor.
Intel'in, donanım ortaklarının sattığı yapay zeka bilgisayarlarının insanlar tarafından daha fazla satın alınmasını isteyeceği kesin. Şirket, muhtemelen kendi isteklerinin tersini öneren bu sonuca Almanya, Fransa ve Birleşik Krallık’ta 6.000 kişiyle yaptığı bir anketin ardından ulaştığını söylüyor.
Anket, insanların haftada ortalama 15 saatlerini şirketin “dijital işler” olarak tanımladığı işlere harcadıklarını ortaya koydu. Çip üreticisi, bu sıradan görevlerden bazılarının (e-posta yazma, toplantıları yazıya dökme, dosyaları yönetme vb. gibi sohbet robotlarının yapabildiği iddia edilen görevler) üretken yapay zekaya devredilebileceğini ve böylece haftada boşa harcanan 15 saatin belki de dördünün kurtarılabileceğini savunuyor.
Ancak böyle bir zaman tasarrufu sağlamak için daha fazla çalışma gerekiyor gibi görünüyor. Intel’e göre çalışma, “mevcut AI PC sahiplerinin, görevlerde geleneksel PC kullanan meslektaşlarından daha fazla zaman harcadığını” vurguluyor.
Zaman kazanacağız derken...
Çalışmada açıklanana göre “Birçok AI kullanıcısı, istenen yanıtları veya tepkileri almak için AI araçlarıyla nasıl en iyi şekilde iletişim kuracaklarını belirlemek için uzun zaman harcıyor. AI destekli ürünler sağlayan kuruluşlar, ‘günlük AI’nin potansiyelini gerçekten sergilemek için daha fazla eğitim sunmalıdır.”
Intel başkan yardımcısı ve müşteri AI ve teknik pazarlama genel müdürü Robert Hallock, AI PC üreticilerinin karşılaştığı zorluğun bilgi çalışanlarını yeniden eğitmek olduğunu, dolayısıyla AI teknolojisinin bir engel değil bir yardımcı olduğunu savunuyor. Yönetici, yaptığı açıklamada “teknoloji liderleri olarak rolümüz, AI destekli yaşama bu geçişi desteklemek ve tüketicileri bir AI PC'yi verimli ve etik bir şekilde kullanmak için ihtiyaç duydukları bilgiyle donatmaktır” diyor.
Görünüşe göre Intel ve ortaklarının, kamuoyunu AI bilgisayarlarından faydalanabileceklerine ikna etmek için çok daha fazla tanıtım çalışması yapmaları gerekiyor. Çalışmaya göre, tüketicilerin %86'sı bir AI bilgisayarını hiç duymamış veya kullanmamış durumda.
AI PC'ler bir aldatmaca mı?
Araştırma, yapay zeka bilgisayarlarına aşina olmamanın çok fazla yanlış anlamaya yol açtığını da söylüyor. Katılımcıların %44’ü yapay zeka bilgisayarlarının bir aldatmaca veya fütüristik olduğuna inanıyor, %53’ü yapay zeka bilgisayarlarının yalnızca yaratıcı veya teknik profesyoneller için olduğunu düşünüyor, %86’sı yapay zeka bilgisayarları kullanırken verilerinin gizliliği ve güvenliği konusunda endişe duyuyor ve %17’si yapay zeka bilgisayarlarının güvenli olmadığına veya düzenlenmediğine inanıyor.
Çalışmaya göre, yapay zekanın yetenekleriyle aşina olmanın da yapay zeka PC’lerin çekiciliği üzerinde kayda değer bir etkisi bulunuyor. Yapay zeka PC'lere aşina olmayan katılımcıların yalnızca %32'si bir sonraki yükseltmeleri için bir tane satın almayı düşüneceklerini söylerken, daha önce bir yapay zeka PC kullanmış olanlar arasında bu oran %64'e çıkıyor.