Google, dün yaptığı açıklamada, çevrimiçi alışveriş aracında, çevrimiçi satıcılardan gelen giysilerin farklı vücut tiplerine nasıl uyacağını göstermek için yapay zeka kullanmaya başladığını söyledi. Bu, Google'ın üretken yapay zekayı ürün yelpazesine ve çevrimiçi hizmetlerine katmak için yaptığı bir başka hamle.
Anthropologie, Everlane, H&M ve Loft gibi markalarla kullanıma sunulan yeni Google alışveriş özelliği, giysi bedenlerinin gerçek insanlar üzerinde nasıl göründüğünü göstermek amacıyla gerçek bir model üzerinde giysinin görüntüsünü oluşturmak için yapay zeka kullanıyor. Bu, aralarında Amazon ve Walmart'ın da bulunduğu büyük internet şirketleri ve perakendecilerin alışveriş ve sanal deneyimini geliştirmeye yönelik son hamlesi olarak öne çıkıyor.
Google, istenen kıyafetin görüntüsünü oluşturmak için yapay zekayı kullanırken, kıyafetin nasıl uyduğunu göstermek için gerçek insanları kullanıyor. Google'da sanal deneme özelliğinden sorumlu grup ürün müdürü Shyam Sunder, bir basın brifinginde şirketin bu alışveriş seçeneğini oluşturmak için 80 modeli (40 kadın ve 40 erkek) işe aldığını söyledi.
Google, bu özelliğin başlangıçta sadece kadın üst giyim ürünlerini destekleyeceğini, ancak diğer kategorilere de genişletmeyi planladığını söylüyor. Şirket, farklı cilt tonlarına sahip ve bedenleri 2X small ile 4X large arasında değişen modelleri seçtiğini söyledi. Bedenlere göz atmanın yanı sıra, farklı fiyat, renk ve desenlerdeki benzer ürünleri de bulabileceksiniz.