Makine öğrenimi sistemleri 10 yılı aşkın bir süredir insanoğluyla mücadele içinde. Daha emekleme aşamasında olmasına karşın, yapılan testlerin sonuçları gerçekten de büyüleyici. Test amaçlı olarak oyunlar üzerinde kozlarını paylaşan 2 tür, bu defa Diplomacy isimli oyunda karşı karşıya geldi.
İlk olarak 1959 yılında piyasaya sürülen Diplomacy, 2 ila 7 oyuncunun Avrupa gücünün rolünü üstlendiği ve rakiplerinin bölgelerini fethederek oyunu kazanmaya çalıştığı masa oyunu olan RISK'in daha rafine bir versiyonu. RISK'in aksine Diplomacy, oyuncuların bir sonraki oyun aşamasında taşlarını aynı anda hareket ettirmeden önce birbirleriyle müzakere etmelerini - ittifaklar kurmalarını ya da birbirlerine ihanet etmelerini gerektiriyor. Rakipleri okuma ve manipüle etme, oyuncuları ittifaklar kurmaya ve karmaşık stratejiler planlamaya ikna etme, hassas ortaklıkları yönetme ve ne zaman taraf değiştireceğini bilme becerilerinin tümü, oyunun büyük bir parçası olurken, bunlar şu ana kadar makine öğrenimi sistemlerinin genellikle eksik olduğu beceriler.
Geçtiğimiz hafta Meta AI araştırmacıları, Diplomacy'de insan düzeyinde performans sergileyen ilk yapay zeka olan CICERO ile bu makine öğrenimi eksikliklerinin üstesinden geldiklerini duyurdular. Ekip, Cicero'yu oyunun çevrimiçi bir versiyonu olan webDiplomacy.net'te 50 bin tur boyunca 2.7 milyar parametre üzerinde eğitti ve 5 oyunluk bir lig turnuvasında rakiplerinin ortalama puanını ikiye katlayarak (19 katılımcı arasından) 2’inci oldu.
Meta ekibi yaptığı basın açıklamasında, yapay zekanın "Diplomacy'de insanlarla müzakere etmek için doğal dili kullanmada o kadar usta olduğunu kanıtladı ki, genellikle diğer oyuncular, insan katılımcılar yerine CICERO ile çalışmayı tercih ettiler," dedi.
Görünüşe göre yakın bir zaman içinde yapay zekanın oyunda liderliği elde edeceğine tanık olacağız. Peki, makine öğrenimi ile gelişen yapay zekanın insanoğlunun karşısındaki tek galibiyeti bu mu olacak dersiniz?