Yandex, bugün itibarıyla arama ve içeriğe dayalı reklam sistemi Yandex.Direct'i Türkiye'deki reklamverenlerin hizmetine sunmaya başladı.
Yandex Reklam ve Ticaret Servisleri Yöneticisi Yevgeni Lomize, "Yandex.Direct yardımıyla Türkiye'de sunduğumuz arama servisimizi biraz daha iyileştirmiş olacağız ve kullanıcılarımızın sorularına daha iyi yanıt verebileceğiz. Önümüzdeki günlerde Türkiye pazarına diğer reklam teknolojilerimizi de getirmeyi düşünüyoruz. Türkiye'de artık tüzel bir kişiliği olan ve Türkiye Cumhuriyeti kanunlarının hükümleri çerçevesinde faaliyet gösteren Yandex, reklamcılık alanında işbirliği içine gireceği tüm ortaklarıyla tam uyum içinde çalışmaya hazır" diyor.
Yandex.Direct reklamları, reklamverenin önceden belirlemiş olduğu anahtar kelimelerle uyuşan arama sorgularına yanıt olarak, arama sonuçları sayfasında gösteriliyor. Tıklama başına fiyata dayalı açık artırma modeline göre çalışan sistem sayesinde reklamverenler, kendi web sayfalarına yapılan her tekil kullanıcı ziyareti için uygulanacak birim fiyata kendileri karar verebiliyor. Reklamların Yandex arama sonuçları sayfasındaki konumları, birim fiyatlarıyla doğrudan orantılı olarak belirleniyor: Birim fiyatı ne kadar yüksekse, reklamın konumu da o kadar yüksek oluyor.
Yandex.Direct, bütçe dağılımının otomatik belirlenmesi, reklamverenlerin web sitelerine gelecek ziyaretçi sayısının ayarlanması veya reklam maliyetlerinin azaltılmasına olanak sağlayan çeşitli stratejiler ve içeriğe dayalı reklamları yerleştirme sistemiyle etkileşim sağlayacak uygulamaların yapılabilmesi için yararlı olan Yandex.Direct API'si veya reklam kampanyalarının etkinliğini net bir şekilde ve kolayca ölçümlemeye olanak sağlayan Yandex.Metrica gibi servisler sayesinde, reklam kampanyalarının yönetimini önemli ölçüde otomatikleştirerek kolaylaştırıyor.
Reklamverenler, Yandex.Direct'le ilgili her türlü sorularını Yandex.Türkiye ekibi tarafından değerlendirilmesi için [email protected] adresine gönderebilirler.