Yahoo'da işler pek iyi gitmiyor. Hisseleri düşmekte olan şirketin Microsoft'a satılması fikrini destekleyen önemli hissedarlardan Carl Icahn da son zamanlarda sessiz. Şirket bir yandan prestij kaybediyorken, bir yandan da sanal reklam pazarında Google'ın payının küçük bir bölümünü kapmayı başardı. Ayrıca Yahoo Olimpiyat oyunları sırasında video linkleri sayesinde kullanıcılar tarafından tercih edildi.
Fakat olumsuz gelişmeler Yahoo'nun peşini bırakmıyor. Şirketin sosyal ağ denemesi "Yahoo Mash" projesi geçtiğimiz hafta sonlandırıldı. Site sadece bir yıl açık kaldıktan sonra, sosyal ağ mezarlığında diğer başarısız projelerin yanındaki yerini aldı.
Yahoo'dan Mat Warburton kullanıcılara gönderdiği e-postada, sitenin 29 Eylül 2008 tarihinde kapanacağını belirtti.
Mash'in farkı neydi?
Pek popüler olmayı başaramayan Yahoo Mash'ın yine de sadık birtakım kullanıcıları vardı. Sitenin en büyük sorunu tercih edilmesi için herhangi bir farkı yaratmış olmaması ve genç kullanıcıları kendisine çekememesi.
Sitenin en farklı özelliği, arkadaşlarınızı davet etmek yerine onlar için bir profil sayfası yaratıp daha sonra arkadaşınızın o profili kullanmaya başlamasını sağlamaktı. Tabi bu özellik birçok kullanıcı tarafından pek hoş karşılanmış olmasa gerek. Facebook'da olduğu gibi çeşitli eklenti modüllerini destekleyen Yahoo Mash, görünüşe göre kullanıcı kitlesini genişletmeyi başaramadı.
Yahoo Mash şirketin ikinci başarısız sosyal ağ denemesi. Yahoo geçtiğimiz sene de "Mixd" isimli sosyal ağ sitesini kapatmıştı. Mixd'in performansı Mash'ten bile düşüktü; site sadece birkaç ay açık kalmayı başarabilmişti.