Yahoo artık öldü mü sanıyorsunuz? O kadar da emin olmayın!

Bir dönem internetin yıldızı olan ama Google'dan sonra bunu sürdüremeyen Yahoo, bir şekilde en çok ziyaret edilen web sitelerinden biri olmayı sürdürüyor. Peki bunu nasıl başarıyor?

Yahoo artık öldü mü sanıyorsunuz? O kadar da emin olmayın!

Uzun bir süredir varlığını sürdüren Yahoo, artık ilk bakışta internette büyük etki yaratan bir isim gibi görünmüyor. Ama ne kadar dayanıklı olduğunu kanıtlamaya da devam ediyor. Etkileyici bir şekilde, Comscore’un bildirdiğine göre Yahoo, ABD’deki en büyük web sitelerinden biri olmaya devam ediyor ve Google, Amazon ve Facebook gibi sitelerle sürekli olarak aynı seviyede yer almayı başarıyor.

Mark Zuckerberg’in Meta’sı ve Musk’ın X’i Dünya’nın en etkili platformları ve teknoloji şirketleri olmaya çalışırken, Yahoo köklerine bağlı kalarak çok daha mütevazi hedeflere sahip olmaktan memnun gözüküyor. Görünüşe göre Yahoo, kullanıcıların haberleri okumak, hisse senedi fiyatlarını ve spor skorlarını kontrol etmek ve e-postalarına bakmak için gittiği bir yer olmak istiyor. Yahoo, geleceğe hükmeden bir yapay zekaya veya çığır açıcı bir metaverse cihazına sahip olmakla ilgilenmiyor.

Y ve Z kuşakları gerçeği

Business Insider’ın kısa bir süre önce yayınladığı bir habere göre Yahoo’nun ABD’deki ziyaretçilerinin %45’ini Y kuşağı ve Z kuşağı oluşturuyor. Ayrıca Similarweb’e göre şirket, ABD’deki en önemli haber ve medya adresi olarak sıralanıyor.

Elbette Yahoo, ürünlerine bir miktar yapay zeka entegre ediyor. Ancak bu, haber makalelerini önermek için yapay zekayı kullanmak gibi daha hafif dokunuşları içeriyor gibi görünüyor. Diğer şirketler kendi yapay zeka modellerini üretmekle uğraşırken Yahoo, diğer açık kaynaklı modellerin üzerine kurulmuş araçlar geliştiriyor ve nostaljik bir his yaratan sitesini koruyarak güçlendirmeye devam ediyor.

İnternet kullanıcılarının haberlerden e-postaya ve hava durumuna kadar ihtiyaç duydukları her şeyi bulabilecekleri bir portal olarak işe başlayan Yahoo, bir zamanlar internet kültüründe basit ama önemli bir yere sahipti. Google her şey için tek bir web sitesine güvenmek yerine web genelinde bilgi bulmayı kolaylaştırdıkça bu liderlik zamanla azaldı, ancak Yahoo hala ayda yüz milyonlarca ziyaretçi alıyor. Şirket aslında CEO Marissa Mayer yönetiminde yeniden markalaşma ve yapay zeka ile “havalı” olmaya çalıştı. Ancak bu çabaların Google gibi şirketlere karşı bir etki yaratmaması üzerine köklerine geri dönmeye karar verdi.

Kısacası, hala çok sayıda kullanıcısı olan Yahoo, internetin ve evrenin merkezi olmak yerine yıllar önce belirlediği temel görevi üstlenmeye ve bunu giderek daha iyi bir şekilde yapmaya devam ediyor. Ayrıca Yahoo’nun hala varlığını etkili bir şekilde sürdürüyor olması, teknoloji platformlarının kritik kullanıcı miktarına ulaşmasının ardından yok olmasının inanılmaz derecede zor olabileceğini de gösteriyor.