Xiaomi akıllı telefonlar, ABD dışında kalan hemen her yerde oldukça popüler. Çinli akıllı telefon üreticisi, özellikle son yıllarda göreceli olarak uygun fiyatlarla üst düzey donanıma sahip akıllı telefonlarıyla büyük bir ün kazandı ve sektördeki en büyük markalardan bazılarına meydan okudu.
2021’de ise Xiaomi, portföyünü çeşitlendirmek için EV (elektrikli otomobil) pazarına ilk adımını attı ve görünene göre bu karar oldukça yerindeydi: Şirket, EV bölümünün ilk defa gelir sağlamaya başladığını duyurdu.
Reuters tarafından bildirildiği üzere, Xiaomi’nin 2024’ün 2. çeyreğine ilişkin geliri tüm tahminleri aşarak yüzde 32 artışla 88,9 milyar yuan’a (12,46 milyar dolar) ulaştı. Daha önceki en iyimser tahminler, şirketin bu çeyrekte yaklaşık 85,8 milyar yuan (12,02 milyar dolar) kazanabileceğini öneriyordu.
Xiaomi’nin akıllı telefon sevkiyatı ise yılın ikinci çeyreğinde 42,3 milyon adede ulaşarak yüzde 27,4’lük bir büyüme gösterdi ve şirketin yüzde 14,8 pazar payına ulaşmasını sağladı.
Xiaomi’nin otomotiv işi, EV pazarına yeni girmesine rağmen şirketin yılın ikinci çeyreğindeki gelirine yaklaşık 6,2 milyar yuan (869,2 milyon dolar) katkıda bulundu. Bölümün şimdiden şirketin gelirine bu kadar önemli bir katkı sağlamış olması, gelecek için oldukça umut verici bir işaret olarak görülebilir.
Xiaomi, SU7 EV’yi Nisan ayında 30.800 ila 42.000 ABD Doları arasında değişen fiyatlarla müşterilerine göndermeye başladı. Araç, ilk lansmanından sadece 24 saat sonra 88.898 sipariş aldı. Şirket, 2024 yılının ikinci çeyreğinde 27.307 adet elektrikli araç teslim ettiğini ve müşterilere her ay 10.000 adet elektrikli araç teslim etmeyi hedeflediğini açıkladı.
Başkan Lu Weibing, üretim arttıkça birimin daha iyi bir hale gelebileceğini söylüyor. Xiaomi’nin şu andaki hedefi yıl sonuna kadar 120.000 EV teslim etmek.