Çinli elektronik devi Xiaomi'nin ilk elektrikli otomobili SU7 önemli bir başarı kazandı. Şirket şimdi ikinci bir elektrikli otomobil geliştirmek üzere harekete geçti ve hedefinde Tesla'nın büyük beğeni toplayan otomobili Model Y bulunuyor.
SU7 geçen yıl tanıtılmış ve bu yılın başlarında Çin'de satışa sunulduktan sonraki ilk 27 dakika içinde 50.000 sipariş almıştı. Kendi iç pazarında büyük bir başarı yakalayan Xiaomi Automotive, üretimin ilk 32 gününde 10.000 adede ulaştığını ve yıl sonuna kadar toplam 100.000 araç teslim etmeyi planladığını açıklıyor.
Başarı öyküsünün bir parçası da Xiaomi'nin otomobilinde, 16.1 inçlik 3K merkezi konsol, 56 inçlik baş üstü ekranı ve sürücüyle yolcu davranışlarını öğrenen yapay zeka bulunması... Xiaomi bu yetenekleri hayata geçirmek için aracında Snapdragon tabanlı güçlü bir bilgi-eğlence yazılımını da hayata geçirdi. Elbette Xiaomi telefonları da sorunsuz olarak araca entegre olabiliyor.
Ancak Xiaomi sadece bir sedan otomobille yetinmek istemiyor ve bir crossover modelini de satışa sunmak istiyor. Medyaya göre Xiaomi bu konuda başarısını kanıtlamış olan Tesla Model Y'yi örnek alıyor. Bu, şirketin Model Y'yi taklit edeceği anlamına gelmiyor ancak benzer özelliklere sahip bir araçla karşılaşabileceğimizi gösteriyor.
Daha büyük bir fabrika ihtiyacı
Yeni aracın üretime girmesi ve olası büyük bir talebi karşılayabilmesi için, Xiaomi'nin mevcut 10 milyar dolarlık fabrika yatırımının daha da genişlemesi gerekecek.
Aslında Xiaomi'nin yıllık 300 bin üretim kapasiteli bir fabrika kurmak istediği düşünülüyor. Zira hem Çin'de hem de dünya pazarında adı geçen bir oyuncu olmak için en az bu seviyede bir üretim yapılması gerekiyor. Piyasadaki diğer oyuncular, örneğin Tesla, geçen yıl toplam 1.8 milyon araç üretti.