Xbox One, özellikle en büyük rakibi PlayStation 4 karşısında daha kalın ve hantal yapıda olması nedeniyle oyunseverler tarafından büyük eleştirilere maruz kalıyordu. Zira cihaz, tasarım yönüyle estetik ve ince bulunmadığı için televizyon altında çok kaba bir görüntü oluşturduğuna yönelik yorumların hedefi. Microsoft'un Xbox One'ın bu tasarımına ulaşmadan önce birbirinden farklı 75 ayrı yapıda prototip ürettiğini, sonunda bu kasa yapısında karar kıldığını bilmek ise ayrı bir tartışma konusu. İngiliz teknoloji sitesi MCV, Xbox'ın baş tasarımcısı Carl Ledbetter'la bir röportaj gerçekleştirmiş ve bu soruları dile getirmiş.
Xbox'ın baş tasarımcısı Ledbetter'ın Xbox'ın kalın ve hantal yapıda olmasıyla ilgili ilk söylediği söz, "Herkes hayal kırıklığına uğramış gibi görünüyor, zira herkes gibi biz de cihazın ince, kolaylıkla bir araya getirilebilen ve ısınmayan yapıda olmasını istiyoruz, fakat bu gerçekte pek de kolay olmuyor," olmuş. Xbox One'ın çalıştığı anda işlemciye watt'larca elektrik yüklendiğini ve bunun çevresindeki donanımlarla birlikte kasayı da ısıttığını söyleyen Ledbetter, mühendislik ve tasarım arasında her zaman ilginç bir dinamiğin mevzu bahis olduğunu da sözlerine eklemiş.
"Isınmaması için büyük"
Ledbetter söyleşinin devamında, insanların Xbox One'ı oyun odalarının dışında evlerinin salonlarında veya yatak odalarında konumlandırdıklarını bildiklerini ve bu nedenle cihazın tasarımının onlar için önemli olduğundan bahsederek; insanların büyük ekranlı ve Full HD çözünürlüklü ince televizyon ekranlarının altında yine ince bir oyun konsolu istediğini bildiklerini de sözlerine eklemiş. Ledbetter, öte yandan iyi oyun performansı almak için cihazın ürettiği ısının dağıtılması gerektiğini, bunun için de Xbox One'ın gövdesini en uygun ölçüde geniş tuttuklarını açıklamış.
Bu açıklama gerçekten yeterli gelecek mi, yoksa "talihsiz" olarak mı bulunacak; bunun cevabını elbette oyuncular verecek.