Başarılı bir E3'ün ardından Microsoft, Xbox için yeni dönemi resmen başlattı. Ama Japonya'da durumlar çok iyi değil gibi gözüküyor. Media Create'in verilerine göre, Haziran 8-14 haftası sırasında, Japonya'da sadece 100 adet Xbox One satılmış durumda.
Yukarıdaki grafikten de görebileceğiniz gibi, ev konsolları Japonya'da pek popüler değil. Ancak Xbox One'ın yaklaşık olarak dokuz ay önce piyasaya çıktığı düşünülürse, 120 milyon nüfusa sahip bir ülkede bu kadar az satış gerçekleşmesi pek de hoş olan bir durum değil.
Bununla beraber, Microsoft'un Japonya'da gösterdiği düşük performans firma için yeni bir şey değil. Xbox'ın bir önceki Japonya lideri, düşük satışlar yüzünden görevini bırakmak durumunda kalmıştı. Microsoft, ilk dört günde 23.562 adet konsol satmıştı ve üçüncü haftasında da sadece 1.314 adette kalmıştı. Şimdi ise haftalık satışın 100 konsola kadar düşmüş olması, Japon takipçilerin firmanın konsoluna karşı devam eden ilgisizliğini açık bir şekilde göstermekte.
Dahası, Microsoft'un yerel rakibi Sony ile de ciddi bir rekabet devam etmekte. PlayStation 4, aynı hafta içerisinde konsol satışlarının yüzde 16.1'i ile kabul edilebilir bir pozisyona sahip olmayı başardı. Geçtiğimiz yılın verilerine göre, piyasaya çıkışının ilk iki gününde 322.000 adet PlayStation ünitesi satılmıştı ve bu da Microsoft'un yarı süresinde neredeyse 15 katı satış anlamına gelmekte. Bu sonuç da kaçınılmaz soruyu akıllara getiriyor: Microsoft'un Japonya'da konsol satmaya devam etmesi, bütün çabaya değer mi?