Xbox One , yapılan açıklamalara göre Xbox 360'tan çok daha açık bir sistem olacak. Microsoft'un söylediğine göre, her bir Xbox One, oyun üretimi için kullanılabilecek.
Ancak bu özellik, konsolun çıkışı ile aynı anda yayınlanacak bir özellik olmayacak. Microsoft'tan Marc Whitten'ın söylediğine göre, "devkit" özelliği ileri bir tarihte konsola eklenecek.
Ancak, Marc Whitten kullanıcılara, oyun marketinin uçsuz bucaksız bir Indie oyun cennetine (cehennemine) dönüşmeyeceği konusunda kullanıcılara temenni veriyor. "Amacım, sadece oyunun markette yer alması. Ancak tabii ki market içerisinde farklı bölmeler olacak. Bu bölümler; bizim desteklediklerimiz, sahnelenen içerik gibi bölümlerden, gezerken keşfedilebilinecekler, önerilenler, trend olanlar gibi bölümlere kadar uzanan bir içeriğe sahip olacak. Aradığınızı bu içeriklerin herhangi birinde bulabilirsiniz. Ne tür bir oyun olduğu bu konuda bir fark yaratmaz. Tabii ki belirli bir türe ait oyunları bulabileceğiniz bölümlerde olacak. Ancak bunu Indie oyunlar ve Indie olmayan oyunlara ayrılmış iki alan gibi düşünmemek lazım."
Oyun marketinde yapılacak gezintiyi ise Whitten oldukça basit olarak tanımlıyor. En temelde marketin sahip olduğu bölümler Microsoft'un destekledikleri, arkadaşlarınızın oynadığı veya sahip oldukları, sizin genel oyun profilinize göre Microsoft'un önerdikleri ve keşfedilebilinen oyunlar.
Peki bu "kendi oyununuzu yapın" sistemi oyuncuları ve Indie yapımcılarını nasıl etkileyecek veya bu sistem nasıl çalışacak? Bu konuda ne yazık ki Whitten temel bilgiler dışında bir şey paylaşmış değil. Söylenene göre tek yapılması gereken bir internet sitesine gidip kendinizi yapımcı olarak kaydetmeniz ve Xbox One'ınızı devkit olarak ayarlamanız. Devkit, internet üzerinden indirebilir olacak ve bilgisayarınızdaki kaynak kodunu Xbox'a aktarabileceksiniz. Yapımcılardan istenecek bir ücretten henüz bahsedilmiş değil ancak eğer ürünlerinizi paralı yapmak isterseniz, fiyat durumu bugün Xbox 360'ta var olan fiyatlar ile benzer olacak.
Bunlar dışında Whitten'ın ümidi ise sertifika sistemlerinin yayınlanacak olan oyunlardaki teknik ve ilkesel sorunları ortadan kaldırmaya yeterli olacağı. Xbox marketinde yasadışı sayılabilecek veya yetişkin içerikli öğelere sahip oyunlar ile ilgili bir sorun olmasını istemedikleri kesin!