Oyun dünyasında epeyce tür var. Bazıları diğerlerine göre elbette daha dikkat çekici, ancak bazı türler var ki kesinlikle herkese göre olmadığını kabul etmek gerek. Soulslike oyunlardan bahsediyorum. Açıkça söylemek gerekirse incelemem gerekeceği için bu türde bir devam oyunu gelmesini ya da yeni bir fenomen oyun çıkmasını hiç istemiyorum, yalan yok. Ancak bazen kaçınılmaz oluyor işte. Türe adını veren oyunlara benzemeye çalışıp başarısız olan o kadar çok oyun var ki türü sevmiyor olsam da iyi bir çıkış yapana da hakkını vermem gerekiyordu. Dolayısıyla son dönemde tüm oyun dünyasının dikkatini çekmeyi başaran Wo Long: Fallen Dynasty için yine ölmelere doyamadığım bir inceleme macerasına atıldım. Oyun, ilk duyurusundan bu yana yarattığı beklentileri karşılıyor mu yoksa Souls oyunlarının ihtişamını almak isteyen bir yığının içindeki başka bir oyun mu olacak?
Hanedanı kurtarmak bize düştü!
Başlamadan önce çekindiğim gibi bir deneyim yaşamadığımı belirteyim. Her ne kadar Soulslike oyunlarına benzerlikler gösterse de Wo Long kendini yeni bir yol çizmeyi ve farklı bir dövüş sistemi sunmayı başarmış. Bu yönüyle Team Ninja , bize Çin'de geçen sihir, savaş ve fantastik bir macera sunuyor. Wo Long: Fallen Dynasty'nin hikayesi bizi uzun bir zaman öncesine, son Han hanedanlığı dönemine, bu topraklardaki üç krallığın kurulmaya başlayacağı bir zamana götürüyor. Ve burada tamamen yeni bir savaşçıyı, daha doğrusu belirli bir öneme sahip ama fazla kişiliği olmayan bir karakteri yönetiyoruz.
Bu çağda, sarı türbanlılar olarak bilinen bir isyancı ordusu, ellerine geçirebildikleri her bölgeyi fethetmek için yola çıkıyor ve yol boyunca masum insanların ölmesine neden oluyor. Tüm kasabalar, köyler, kutsal alanlar ve daha fazlası, karanlık niyetleri olan bu grup tarafından uygulanan kaosa tanık oluyor. Oyun boyunca birbirinden farklı tüm bu kötü karakterlerle başa çıkmaya çalışıyoruz. Elbette hepsinin zayıf yönleri var ve bunları keşfedip kendimize avantaj sağlamak için kullanmamız gerekiyor.
Yolculukları sırasında kahramanımıza, savaşta onlara yol gösterecek ve destek olacak imparatorluk askerleri de eşlik ediyor. Ancak her şeyden önce, henüz kurulmamış bir Çin haritasını gezerken en yoğun tehlikelerle yüzleşmeye yardımcı olacak kutsal hayvanları çağırmak gibi bir şansımız da var. Ancak sinematiklerin ötesinde, pek bir arka plan hikayesi veya felsefi bir durum olduğunu söyleyemeyeceğim. Kısaca iblisler tarafından istila edilmiş bir diyar ve yolumuza çıkan herkesle yüzleşmek zorundayız. Hatta aksiyon anları ciddi görünmeye çalışsa da bunu tam olarak başaramadığından, b sınıfı hikaye anlatımı olarak bile sınıflandırılabilirim. Aslına bakarsanız Team Ninja'nın oyunlarındaki hikayelerin çok azı gerçekten öne çıkıyor ve Ninja Gaiden efsanesi bile çok ilgi çekici bir hikayeye sahip değildi. Wo Long’da en azından bize bir amaç veriliyor ve bu maceranın çoğu boyunca korunuyor.
Savaşçı için moral önemli bir konu
Her şeyden önce, Wo Long: Fallen Dynasty'yi hangi türe yerleştirebileceğimize karar vermemiz gerekiyor. Bu tam olarak hack ve slash dokunuşları olan bir aksiyon oyunu. Uzun lafın kısası, FromSoftware'in popüler serisinden bazı mekanikler taşıdığı için light bir SoulsLike olarak da adlandırılabilir. Nioh oyunlarının çizgisini takip etmek istediğini de açıkça görebilirsiniz, ancak buradaki şey, karakterin hareketlerinin çok daha çevik olması. Bu şekilde bakarsak da yeni Sekiro olmak istediği düşünülebilir.
Yani, oyunun ana mekaniği şimdiye kadar birçok kişinin aşina olduğu şeyleri içeriyor. Temelde bir karakteri belirli bir şekilde sınırlı seviyelerden geçirmek ve B noktasına ulaşmak ve bölümün boss’unu yenmek. Elbette yol boyunca sorunlara neden olabilecek daha küçük düşmanlar da var. Wo Long’un farklılaştığı nokta da işte burada ortaya çıkıyor. Burada ana unsurlardan biri, düşmanları ne kadar kritik bir şekilde öldürürsek ve onları ne kadar gizlice yenersek çok daha fazla artacak olan moral seviyesi... Bu seviye, rakipleri yenmeyi kolaylaştıran bir tür yükseltme sağlıyor. Ve daha yüksek morale sahip düşmanları yenersek, moral seviyemizi hızlı bir şekilde yükseltebiliyoruz. ancak bunun da seviyelerde bulacağımız kaidelerle kilidi açılan sınırları var. Küçük olanlar sadece morali artırmak için işe yararken büyük olanlar kontrol noktaları olarak hizmet ediyor.
Moral önemli ama silahlar olmadan da olmaz
Bu önemli bir mekanik olsa da, moral oyundaki her şey değil. Benzer oyunlarda olduğu gibi Qui puanları ile karakterinizin seviyesini de yükseltmeniz gerekiyor. Bunlar Dark Souls'taki ruhlar gibi ve düşmanları yenerek veya özel eşyalar kullanarak kazanılıyor. Seviye atlamak için ateş, su, elektrik ve birkaç tane daha büyülü elemente dayanan farklı seviyeler bulunuyor.
Büyüden bahsetmişken, seviye atladıkça farklı büyüler öğrenip bir tür beceri ağacının kilidini açabiliyoruz. Kılıçlar, mızraklar ve elde edilebilecek daha fazla araç olduğu için silahlar oldukça çeşitli ve alışkın olduğunuz şeyi denemek her zaman önemli oluyor. Çünkü ağır ama güçlü topuzları veya özel hareketlere sahip zayıf ama çok hızlı kılıçları kullanmayı seçmek sadece tercih meselesi. Ayrıca, tatar yayı ve ninja tarzı kunailer gibi menzilli silahlar da bulunuyor.
Savuşturma karışık ama bir zorunluluk
Bu türe hakim olanların bileceği gibi sadece kılıçlar veya diğer saldırı yetenekleri sizi çok uzağa götürmek için yeterli olmuyor. Gelen saldırıları da çok iyi ve doğru zamanda savuşturmanız gerekiyor. Doğru uygulanırsa, devasa boss’larla bile rahatlıkla başa çıkabilirsiniz. Kazanmak için kendinizi sadece saldırıları atlatmaya ve karşı saldırıya adamanız gerekiyor. Bunun için, düşmanlarda dolan ve sınırına ulaştığında onları kritik bir saldırıya maruz bırakan ruh çubuğu çok yardımcı oluyor. Bu şekilde en önemli saldırılar kolayca tanımlanabilir. Tüm bunlar göz önüne alındığında, eğer savuşturmazsanız çok fazla ilerleyemeyeceğiniz açık, çünkü daha büyük ve daha iyi düşmanlar, karşı saldırı ile onlara geri döndüğünüzde üstesinden gelmesi kolay olan özel yeteneklere sahip. Prosedür yorucu olabilir, ancak ustalaşıldığında çok tatmin edici olduğu da kesin.
Bölümlerle ilgili konuşmak gerekirse, çok fazla keşif olmadığını, zaman zaman hazinelerle dolambaçlı yollara sahip ilerleme tünelleri olduğunu belirtmem gerekiyor. Eşyalar konusuna gelirsek, yaşamı iyileştiren eşyalardan bize kalıcı yükseltmeler sağlayan eşyalara kadar her türden eşya mevcut. Ayrıca, özellikle savunma açısından istatistiklerimizi orta derecede artıracak zırhlar var, böylece darbelere daha etkili bir şekilde dayanabilirsiniz. Bununla birlikte, çok fazla gösterişli şeyler giyerseniz de yavaşlık savuşturma kullanımını sınırlıyor ve böylece daha fazla ölüm ekranı ile karşılaşmanız da muhtemel.
Küçük bir yardımın hiçbir zaman zararı olmaz
Bölümlerde bize yardımcı olacak arkadaşların olduğundan bahsetmiştim. Belirli görevler için zorunlu bir şekilde bizimle birlikte geliyorlar ve onlara ihtiyaç duymadıklarını düşünenler için onları uzaklaştırmaya yarayan bir eşya da var. Ama bana sorarsanız solo görevler söz konusu olduğunda bile onları yardıma çağırmak oldukça mantıklı bir seçim oluyor. Kendimizi toparlarken boss’ların dikkatini dağıtmaya gerçekten yardımcı oluyorlar.
Gözden kaçmaması gereken bir diğer unsur da, düşmanlarla savaşırken; saldırılarla ya da müttefikleri canlandırarak ve karakterimize önemli bir güç artışı uygulayarak bizi beladan kurtarmamıza yardımcı olabilecek ilahi canavarların kullanılması. Bunlar macera boyunca farklı boss’ları yenerek elde edilebiliyor. Genel olarak, oyunun tadını sonuna kadar çıkarmak için oyunun çok iyi öğrenilmesi gerekiyor. Rakiplerinin zayıf yanlarını çözebilenlere Wo Long çok cömert olabiliyor, ancak yine de savuşturma gibi mekaniğin devam etmek için hayati olduğunu anlayamayanlar da ağır şekilde cezalandırılıyor.
İyi hissettiren grafikler ve müzik
Wo Long: Fallen Dynasty'nin grafiklerine geldiğimizde, korkunç görünmediklerini ancak çok fazla da göze çarpmadığını söyleyebilirim. Elbette, efektlerin iyi göründüğü ve boss şeklinde karşılaşacağımız canavarların görünüşü göz önüne alındığında, sinematik kısmın tartışılacak çok fazla bir yanı yok. Çin folkloru sanat tarzından bahsetmişken, hem sahne tasarımında hem de suluboya ile anlatılmış gibi görünen geri dönüş sahnelerinde ortamın çok iyi olduğu su götürmez bir gerçek. Müzik; ister çılgın bir savaş olsun, ister mola vermek için köyleri ziyaret ettiğimiz sakin durumlari bizi içinde bulduğumuz farklı durumlara götürüyor. Bununla birlikte, aklınızın bir köşesinde tutabileceğiniz kadar iyi parçalar yok.
Oyunun performansı ekranda çok sayıda düşman olduğunda anlık zorlanabiliyor, ancak bu çok sık olmuyor. Ayrıca, bu durum FPS moduna alınarak kolayca düzeltilebilir. Bulabildiğim tek hata, en azından Xbox Series S versiyonunda gölgelerde ve dokularda bir miktar patlama olması ve konsolun X Series kardeşiyle eşleşmek için hala gitmesi gereken bir yol olduğunu gösteriyor. Yine de grafik felaketi yok ve bu tip ayrıntılar da sadece en dikkatli oyuncular tarafından fark edilecektir.
Sonuç
Wo Long: Fallen Dynasty hem büyük çıkışları hem de hataları olan bir proje. Dövüşler akıcı olmasına rağmen, alışık olmayan oyuncular için kavraması biraz zor olabilir. Bu da oyuna şans vermek isteyenleri oyundan soğutacak bir nokta olabilir. İki mekaniğin doğru şekilde ve sürekli olarak uygulanması gerekiyor. İlki sürekli ölmemek için gereken moral seviyeleri ve diğeri de karmaşık durumlardan kurtulmamıza yardımcı olan ve aynı zamanda Boss’lara kritik vuruşları yapmamızı sağlayacak klasik savuşturma hareketleri.
Tüm bunlar iyi görünen grafiklerle tamamlanıyor, ancak bazı şirketlerin yeni nesil konsollara gerçek adımı atmaya henüz hazır olmadıklarını açıkça ortaya koyuyor. Ancak, diğer geliştiricilerin gerisinde kalmak istemiyorlarsa, bu er ya da geç gerçekleşmesi gereken bir şey. Sonuç olarak, denemeye değer bir oyun çünkü aleyhindeki küçük şeylere rağmen, kendi türündeki herhangi bir ürünün amacını, yani eğlendirmeyi yerine getirdiğini de kabul etmek gerekir. Yani, eğer Souls benzeri türün hayranıysanız bu macerayı kaçırmamalısınız. Öte yandan, bu türde yeniyseniz, oyunun tadını sonuna kadar çıkarmak için yavaş yavaş öğrenilmesi gerektiğini bilmelisiniz. En iyisi de Xbox Game Pass üzerinde ücretsiz olarak oynanabileceği için beğenmezseniz bir kaybınız da olmayacak.
80
Yayıncı Koei Tecmo
Geliştirici Ninja Team
Platform Xbox Series S/X, Xbox One, PC, PS5, PS4
Tür Hack and slash, Macera, SoulsLike
Web https://teamninja-studio.com/wolong/