The New York Times'ın haberine göre, Microsoft'un yeni işletim sistemi Windows 8, önceki işletim sistemleri gibi PC satışları üzerinde fark edilir bir olumlu etki yaratmadı. PC'lerin bilgisayar dünyasının merkezinde yer aldığı günlerde yeni bir Microsoft işletim sisteminin piyasaya çıkması bilgisayar satışlarında ciddi artışa neden olurdu. Ama mobil alanda ve tablet cephesinde yaşanan gelişmeler bu durumu değiştirmişe benziyor.
Bununla birlikte, Kuzey Amerika ve Avrupa'da tam bir tüketim çılgınlığının yaşandığı tatil döneminde dahi bilgisayar satışlarında fark edilir bir artış görülmemesinin en önemli nedeninin ekonomideki dalgalanma olduğu tahmin ediliyor. Ekonomik belirsizliklerin klasik tüketici davranışını değiştirdiği, belirsizliğe bir de Windows 8'in alışılmadık tasarımı eklendiğinde satışların beklenenin çok altında gerçekleştiği iddia ediliyor.
Pazar araştırma firması NPD'nin verileriyse daha da iç karartıcı: Windows'lu makinelerin satışında geçen yıla göre düşüş olduğu görülüyor. Bilişim dünyasının ana motorlarından birisi olan Microsoft'un satışlarında, hem de yeni bir işletim sistemi piyasaya sürmüşken ve de tatil dönemindeyken düşüş görülmesinin, ekonomik durgunluğun bilişim sektörünü çok ciddi şekilde etkileyeceğinin göstergesi olduğu düşünülüyor.