İşletim sistemi geliştirmede karşılaşılan önemli zorluklardan bir tanesi de, farklı donanım birleşimlerinde yüksek ve devamlı bir performans sağlayabilmek. Microsoft ise yakında piyasaya sürecek Windows 8'de bize hızlı bir arayüz sunacağı konusunda söz veriyor.
MSDN blog'unda donanım hızlandırmasını nasıl kullandığından uzunca bahseden Microsoft, Windows 8 arayüzünde grafiksel takılmalar olmaksızın 60 fps'lik kararlı bir performans sunacağını söylüyor. Microsoft, akıcı bir arayüz sağlamak üzere birkaç önemli alanda odaklandığını söylüyor.
Windows 8'de metin işleme, DirectWrite yardımıyla geliştirilmiş ve yüzde 131 ile yüzde 336 arasında performans artışı sağlanmış. 2 boyutlu geometri işleme de geliştirilmiş ve bu sayede örneğin Excel ve PowerPoint'de grafikler daha hızı gösterilebiliyor. Bu geliştirmeler, Internet Explorer 10'daki HTML5 işlemeyi de hızlandırıyor.
Donanım hızlandırmasının temelinde DirectX 11.1 bulunduğundan 2 boyutlu ve 3 boyutlu öğeler, DirectX'den faydalanabiliyorlar. Windows 8'de tüm grafik işlemeyi tek bir API gerçekleştirdiğinden bellekten tasarruf ediliyor ve uygulamalar, grafik işlemciye çok daha kolay erişebiliyorlar.