Birkaç hafta önce kullanıcılar Microsoft'un Windows 11 için çözünürlük yükseltici bir algoritma üzerinde çalıştığını keşfetmişti. Her ne kadar son Windows 11 ön izleme sürümlerinde bu özelliğin parçalarını açabiliyor olsanız da, resmi duyuru henüz hiçbir yerde bulunmuyordu. Şimdiyse, Microsoft'un Windows 11'in çözünürlük yükseltme aracını önümüzdeki ay San Francisco'daki GDC konferansında sergilemeyi planladığı ortaya çıktı.
GDC web sitesindeki resmi program, Windows 11 uygulamaları ve oyunları için "DirectSR" ya da süper çözünürlük konusunu da içeriyor. Bu özellik, 21 Mart 2024'te yapılması planlanan "DirectX Start of the Union" oturumunda tanıtılacak.
Yazılanlar şu şekilde: "DirectX ekibi, AMD ve Nvidia'dan önemli ortaklarla birlikte oyun geliştirme için en son güncellemeleri, demoları ve en iyi uygulamaları sergileyecek. Microsoft, DirectSR için bir ön izleme sunacak ve oyun geliştiricilerin Windows cihazlarında süper çözünürlük desteğini ölçeklendirmesini kolaylaştıracak."
Oyuncular halihazırda Nvidia, AMD ve Intel tarafından üretilen farklı çözünürlük yükselticilerden yararlanabiliyorlar. Bunlardan bazıları çok güçlü donanımlar gerektirirken AMD ve Intel'in seçenekleri diğer üreticilerin bile eski donanımlarıyla çalışıyor. Microsoft'un hangi yaklaşımı benimseyeceğini ise kısa süre sonra göreceğiz ama bu özelliği Windows'a entegre ederek, bu yeteneğin artık standartlaşmasını sağlayacağı anlaşılıyor.