Microsoft, Windows Store üzerinde satışa sunduğu oyunların bazı özelliklerinin kilidini açmaya başladı. Açılan özellikler arasında frame rate, AMD'nin FreeSync ve Nvidia'nın G-Sync teknolojileri var. Firmanın amacı, diğer PC oyun platformlarıyla rekabet yeteneğini korumak.
Microsoft, basın duyurusunda bu değişikliklerden gururla bahsetse de PC oyuncuları, aynı işlevleri diğer oyun platformları üzerinde uzun süredir kullanıyorlar. Steam, Uplay, Origin ve diğer platformlar üzerinde satılan oyunlar, kurcalamayı seven oyun tutkunlarını yarı yolda bırakmıyorlar.
Windows Store'daki oyunların bu tür kısıtlamalarla sunulmasının nedeni ise denetim ve güvenlik. Windows Store uygulamaları bir sandbox olarak çalışıyor ve kodları üzerinde oynanmasına izin vermiyor. Bu, Windows Store uygulamalarını ve oyunlarını daha güvenli bir hale getirse de, oyuncuların bazı araçları kullanmasını engelliyor. Örneğin frame rate'i izleme izin veren Fraps gibi araçlar, Windows Store oyunlarıyla çalışmıyor. Windows Store oyunlarının üzerine mod yüklemek de mümkün olmuyor. Microsoft Xbox One için PC modlarının yolunu açacağını geçen sene söylemişti; dolayısıyla PC oyuncuları için durum sinir bozucu.
Microsoft'un yapacağı değişiklikler elbette gayet hoş karşılanacak yenilikler ancak bir başka yönden, yazılım devinin PC oyunlarını yeterince ciddiye almadığını gösteriyor. Bizce firma, Windows 10 ve Xbox One oyunları arasında ortak satın alma ve kaydetme (save) işlevini sunarsa oyun tutkunlarının kalbini yeniden kazanabilir.