Windows 10 geçtiğimiz hafta resmi olarak kullanıma sunuldu ancak Microsoft şimdiden kullanıcı gizliliği anlayışı nedeniyle büyük bir baskı altına girmiş durumda. Bir günde tam 14 milyondan fazla bilgisayara yüklenen yeni nesil işletim sistemi, Microsoft'a kişisel bilgi gönderilmesini sağlayan varsayılan ayarları için eleştiriliyor.
Windows 10 kullanıcıları, Solitaire oyunundaki kişiselleştirilmiş reklamlar ve adres defterini okuyabilen kişisel asistana kadar, kişisel gizliliği etkileyen çoğu şeyden mutsuz durumda.
Hacker News ve Reddit gibi sitelere gelen yüzlerce yorum, kullanıcıların işletim sisteminin Microsoft'a kişisel bilgileri göndermesini sağlayan varsayılan ayarlarını ve güvenlik güncellemelerinin devre dışı bırakılma seçeneğinin kaldırılmasını eleştirdiklerini gösteriyor.
Şikayetlerin çoğu, Windows 10'un içine gömülü olan kişiselleştirilmiş reklamlarla alakalı. Windows 10 yüklediğinde, Microsoft kullanıcıların kayıtlı e-posta adresine, kendilerine özel benzersiz bir reklam kimliği gönderiyor. Bu e-posta adresi daha sonra şirketin bünyesindeki uygulama indirme ve bulut depolama gibi diğer tüm servislerle ilişkilendiriliyor.
Diğer yandan Cortana'yı etkinleştirmek için, cihazın yerini, ajandadaki önemli etkinlik ve tarihleri, kullandığınız programları, e-posta ve mesajlarınızı, aramalarınızı ve telefon rehberinizi Microsoft'un hizmetine sunmuş oluyorsunuz. Etkinleştirme aşamasında bu verilerin toplanabileceği ve çeşitli şekilde kullanılabileceği belirtiliyor.
Avrupa Dijital Haklar Örgütü (EDRI), Microsoft'un 45 sayfalık gizlilik politikasında, hedefe yönelik reklam uygulamaları için kullanıcı bilgilerini toplama ve üçüncü kişilere satma konusunda kendisine inanılmaz derecede geniş haklar verdiğini söylüyor.